بانک و بیمهبیمه

محیط‌بانان کشور تحت پوشش بیمه سینا قرار گرفتند

در آیین بزرگداشت روز ملی محیط بان که به میزبانی اداره کل محیط زیست استان یزد و در شهرستان میبد برگزار شد از طرح بیمه جامع محیط‌بانان بیمه سینا رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط‌عمومی بیمه سینا، در این مراسم که با حضور دکتر عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست، محمدعلی طالبی استاندار یزد، دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه سینا و جمعی از محیط‌بانان برگزیده و برتر کشوری از طرح بیمه جامع محیط‌بانان بیمه سینا شامل بیمه‌های مسئولیت، حوادث، درمان و عمر و سرمایه‌گذاری رونمایی شد.

عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست در این همایش با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در زمینه حمایت از محیط‌بانان، از این قشر به عنوان مظهر حفظ محیط‌زیست یاد کرد و گفت: از امروز برای اولین‌بار همه‌ محیط‌بانان کشور، تحت پوشش بیمه‌‌های مسئولیت، حوادث، درمان و عمر قرار می‌گیرند.

دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه سینا در این مراسم بیمه را به‌عنوان یک ابزار مهم در رفع دغدغه‌های محیط‌بانان اعلام کرد و افزود: بیمه در جامعه دارای کارکردهای مختلفی است و یکی از مهمترین کارکردهای آن در بعد زیست‌محیطی است که می‌تواند موجبات امنیت خاطر حافظان محیط‌‌زیست و خانواده‌های آنان را فراهم ساخته و بسیاری از چالش‌ها و مخاطره‌هایی که برای آن‌ها در این شغل حساس وجود دارد را مدیریت کند.

وی ضمن اشاره به این نکته که منافع و مزایای محیط‌زیست سالم بر کیفیت زندگی عموم بر هیچ‌کس پوشیده نیست، گفت: جامعه و عموم مردم از فعالان محیط‌زیست انتظار دارند در مراقبت از محیط‌زیست و حیات وحش اقدامات لازم را انجام دهند، اما محیط‌بانان در انجام این وظایف با مخاطراتی روبه‌رو هستند (از بعد مسئولیت‌هایی که متوجه آن‌ها می‌شود و از بعد حوادث و خطراتی که سلامت و زندگی‌شان را تهدید می‌کند). این مخاطرات، از یک‌سو مأموریت آن‌ها را برای حفاظت از محیط‌زیست را به مخاطره می‌اندازد و از سوی دیگر سلامت و انگیزه آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به نقش محیط‌بانان در حفظ محیط‌زیست و حیات بشر اشاره کرد و گفت: حفظ حقوق حافظان محیط‌زیست از تکالیف و وظایف و نیز جزء مسئولیت‌های اجتماعی بیمه‌ها قرار می‌گیرد که برای اولین‌بار بعد از تصویب لایحه حمایت قضایی و بیمه‌ای مأموران یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی در مجلس شورای اسلامی در تاریخ سوم تیرماه ۱۳۹۸ در دستور کار بیمه سینا قرار گرفت و محصولی جامع که شامل بیمه‌های مسئولیت مدنی در قبال اشخاص ثالث، حوادث، درمان و عمر و سرمایه‌گذاری می‌باشد به سازمان محیط‌‌زیست معرفی و مورد استقبال این سازمان قرار گرفت و از امروز پس از رونمایی برای کلیه محیط‌بانان صادر خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم طرح جامع بیمه محیط‌بانان بتواند بخشی از دغدغه‌های این قشر زحمت‌کش را مرتغع و مخاطرات و ریسک‌هایی که جان و مال و خانواده‌های آن‌ها را تهدید می‌کند، پوشش دهد.

پس از سخنان مدیرعامل بیمه سینا، با حضور دکتر عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست و محمدعلی طالبی استاندار یزد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طرح بیمه جامع محیط‌بانان بیمه سینا رونمایی شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا