صنعتصنعت، معدن، تجارت

تعمیر چهارمین نفتکش بزرگ دنیا توسط متخصصان ایرانی

مدیر عامل ایزوایکو از تعمیرات بزرگترین نفتکش ایران توسط متخصصان داخلی خبر داد و گفت: برنامه این است که ظرف یک هفته آینده کار تعمیر به اتمام برسد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی ، حمید رضائیان در گفت‌وگو با ایلنا، از تعمیرات بزرگترین نفتکش ایران توسط متخصصان داخلی خبر داد و گفت: کشتی سازی ایزوایکو پس از ۸ سال کار مطالعاتی برنامه مشخصی را برای ارتقای سطح تعمیرات در کشور در دستور کار خود قرار داد و خوشبختانه از سال ۹۶ وارد فاز تعمیرات شناورهای بزرگ شد.
وی با اشاره به نفتکش در حال تعمیر افزود: نفتکشی که امروز در حل تعمیر است در نوع خود یک کشتی با تکنولوژی بسیار بالا و هایتک است، ساخت کره جنوبی، تحت کلاس ایتالیا و متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران است. بزرگترین تانکر نفتی کشور و چهارمین کشتی بزرگ دنیا از نظر سایز و حجم است. این نفتکش ۳۳۳ متر طول و ۶۰ متر عرض دارد، ارتفاع عرشه آن ۳۰.۵ متر و به اندازه یک ساختمان ۱۰ طبقه است.
مدیر عامل ایزوایکو تصریح کرد: در یک برنامه زمان‌بندی ۲۲ روزه کار تعمیرات را آغاز کردیم، اکنون کار خوب پیش می‌رود. برنامه این است که ظرف یک هفته آینده کار تعمیر به اتمام برسد.
وی اظهار داشت: تعمیرات این ابرکشتی اولین تعمیر در این کلاس است. قبلا تعمیرات نفتکش‌های ایرانی توسط شرکت سازنده یا دیگر کشورها انجام می‌شد، اما اکنون ما در یک رقابت و مناقصه بین‌المللی با حضور شرکت‌هایی از عمان، امارات و شرکت‌های صاحبنام منطقه پروژه را برنده شدیم.
رضائیان خاطرنشان کرد: وقتی به پروژه به شکل EPC نگاه می‌کنیم با توجه به اینکه بخش C و نیروی انسانی، ایرانی است، به طور قطع هزینه تعمیرات بسیار کمتر از کشورهای خارجی خواهد بود. کشورهای منطقه کار تعمیر را در قبال دلار و یورو انجام می‌دهند، ولی در حال حاضر دانش مهندسی کشتی در کشور ما نهادینه شده و سناریوهای مربوط به تعمیر نفتکش‌هایی در این سطح در داخل کشور بسیار اقتصادی‌تر است.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا