امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نظارت بر ذبح شرعی دام در کشتارگاه های کشورهای خارجی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد گفت : ذبح شرعی دام در کشتارگاه کشورهای خارجی تحت نظارت نمایندگان مذهبی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدرضا تقوی در دیدار ناظرین ذبح شرعی اعزامی به خارج از کشور با اشاره به حساسیت انجام وظایف کاری و اهمیت مسائل اجتماعی، اخلاقی و نحوه برخورد رفتاری در کشور مقصد، بر توجه به مسئله حلیت یعنی ذبح مطابق با موازین شرعی و طهارت به معنی شست و شو و پاک کردن لاشه ذبح شده به هنگام خروج از کشتارگاه تاکید کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت نظارت بر خط تولید محصولات دامی بیان کرد: باید در تولید محصول حلال دقت شود و غذای سالم و پاک در اختیار مردم قرار گیرد و این مهم با حضور شما روحانیون محقق می شود و حضورتان در کشتارگاه ها از بسیاری آسیب ها جلوگیری می کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت نقش وزارت جهاد کشاورزی در راستای تامین معیشت و امنیت غذایی مردم افزود: سازمان دامپزشکی کشور و حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عهده دار بخش قابل توجهی از سلامت تغذیه و تضمین گوشت حلال در کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه شما ناظرین امر مهمی را به عهده دارید، افزود: کار شما از لحاظِ الهی و شرعی بسیار مهم، ارزشمند و حساس است.

وی با اشاره به اینکه روحانیون ناظر قبل از ورود به کشورهای خارجی دوره های آموزشی را طی می کنند، گفت: روحانی اعزامی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی طی حضور ۳ ماهه خود در کشور مقصد، بر کشتار گوشت تولیدی نظارت خواهد داشت.

تقوی بیان کرد: باید تلاش شود پس از آزمون از ظرفیت طلبه های کارآمد استفاده شود و افراد دارای مدارک بالاتر و خبره به خارج از کشور اعزام شوند تا بتوانیم نظارت بر ذبح شرعی دام را گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه ذبح دام در کشتارگاه کشورهای خارجی شرعی و قانونی است، خاطر نشان کرد: روحانیون ناظر بر کشتار دام در کار خود حساس بوده و هیچ گاه اجازه نخواهند داد حتی یک کیلوگرم گوشت با ذبح غیر اسلامی وارد چرخه تغذیه کشور ما شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا