خودروصنعت، معدن، تجارت

۸۵درصد لاستیک خودروهای سواری در داخل کشور قابل تامین است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید واحدهای تولیدی داخلی توان تولید حدود ۸۵ درصد تایر خودروهای سواری و ۵۰ درصد تایر موردنیاز خودروهای فوق سنگین را دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در تشریح جلسه کارگروه صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: مشکلات فرا روی صنعت تایر با حضور معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده اتاق اصناف و رئیس انجمن صنفی تایر مورد بررسی قرار گرفت اما از آنجایی که نمایندگان بانک مرکزی در این جلسه حضور نداشتند مقرر شد؛ ادامه جلسه به هفته آینده موکول شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: واحدهای تولیدی داخلی توان تولید حدود ۸۵ درصد تایر خودروهای سواری و ۵۰ درصد تایر موردنیاز خودروهای فوق سنگین را دارند.

همچنین بخوانید

شیوه تخصیص ارز به واردکنندگان باید مورد بررسی قرار گیرد

وی اظهار کرد: تخصیص ارز به واردکنندگان برای تایرهای وارداتی و تخصیص ارز به تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

واحدهای تولیدی داخلی می توانند نیاز تایر کشور را تولید کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اگر ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی لاستیک تامین شود این واحدها می‌توانند نیاز بازار داخلی را تامین کنند با تحقق این مهم اشتغال پایدار ایجاد شده و وابستگی به خارج از کشور کاهش پیدا می‌کند از سوی دیگر خروج ارز در شرایط فعلی نیز کم می‌شود.

رانت موجود در واردات لاستیک بر تولید داخل سایه افکنده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخصیص ارز برای تولید تایر، تولید ناخالص ملی را افزایش می‌دهد ادامه داد: رانت موجود در واردات لاستیک بر تولید داخل سایه افکنده است چراکه واردات برای عده‌ای منفعت دارد که اجازه پا گرفتن به تولید داخل را نمی‌دهند.

ملکی تصریح کرد: دست‌های پشت پرده به دنبال جلوگیری از رونق تولید در داخل هستند چراکه از خروج ارز از کشور منتفع می‌شوند در نتیجه برای تولیدکننده داخلی مشکلات بسیاری ایجاد می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تولید کننده داخلی تایر به نقدینگی و سرمایه در گردش نیاز دارد که بانک مرکزی برای تحقق این امر باید اقدامات لازم را انجام دهد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا