صنعت، معدن، تجارت

سرانجام هپکو به کجا رسید؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس توضیحاتی درباره سرانجام هپکو و مشکلات این واحد تولیدی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدمهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وضعیت کارخانه هپکو، گفت: خریدار هپکو در سال ۹۶ نتوانست منابع مالی مورد نیاز این شرکت را تامین کند در نتیجه هپکو در سال ۹۷ تنها ۴۷ دستگاه تولید کرد و در سال ۹۸ نیز تاکنون تولیدی نداشته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: کاهش تولید در کارخانه هپکو به دلیل عدم خریداری تجهیزات و ماشین آلات جدید است، درواقع سهامدار انگیزه و توان مالی کافی برای خرید تجهیزات جدید را ندارد.

وی اظهار کرد: اگرچه حقوق پرسنل هپکو تاکنون پرداخت شده، اما این موضوع کفایت نمی‌کند و باید تدابیر ویژه ای برای رفع مشکلات اصلی این واحد تولیدی در نظر گرفته شود.

ضرورت تامین اعتبارات موردنیاز هپکو

مقدسی با بیان اینکه برای واگذاری مجدد هپکو باید فردی انتخاب شود که اهلیت لازم از نظر مالی و فنی را دارا باشد، اضافه کرد: در حال حاضر باید منابع لازم به این واحد تولیدی تزریق شود به گونه‌ای که علاوه بر پرداخت حقوق کارکنان، اعتبار لازم برای راه اندازی خط تولید نیز تامین شود.

پرونده‌های قضایی گذشته هپکو مورد بررسی قرار می‌گیرد

وی با بیان اینکه در جلسه با رئیس قوه قضاییه مقرر شد؛ پرونده‌های قضایی گذشته هپکو مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی باید تدابیری اتخاذ کنند تا سهام هپکو به فردی واگذار شود که بتواند منابع مورد نیاز را به این واحد تولیدی تزریق کند.

تسریع در واگذاری پروژه تولید ۲۴۰۰ دستگاه موردنیاز راهداری به هپکو

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه باید از ظرفیت هپکو بیشتر استفاده شود، بیان کرد: در سال گذشته وزرای راه و شهرسازی، کشور و صنعت، معدن و تجارت وعده‌هایی مبنی بر واگذاری پروژه تولید ۲۴۰۰ دستگاه انواع ماشین‌های راهسازی به هپکو را دادند اما این پروژه تاکنون از سازمان برنامه و بودجه خارج نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگرچه فرآیند واگذاری این پروژه در حال انجام است اما روند آن بسیار کُند بوده و باید سرعت بیشتری پیدا کند، ادامه داد: در صورتی که سازمان خصوصی‌سازی منابع لازم برای خرید قطعات و تجهیزات را تامین کند، هپکو ظرفیت بالایی در حل مشکلات راهداری، دهیاری و معادن دارد./

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا