بانکبانک و بیمه

پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:بانک تجارت از بانک‌های پیشگام در همراهی باحوزه شرکت‌های دانش‌بنیان است که این همراهی بانک با صندوق باعث می‌شودشرکت‌ها بتوانند از سیستم بانکی برای تامین مالی کمک بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی وحدت در مراسم آغاز به کار دفتر حمایت از نوآوری بانک تجارت در صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری اصلی‌ترین نهاد تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه کشور در حال گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: حوزه دانش‌بنیان نیاز به حمایت‌های مالی خاص دارد و صندوق برنامه‌هایی برای حمایت از این شرکت‌ها در دست اقدام دارد.

وحدت تصریح کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان موجود، حوزه فعالیت و سایز اقتصادی متفاوتی دارند که برخی به مراحل رشد رسیده‌اند و باید با سیستم پولی و بانکی کار کنند که در آستانه ورود برای تسهیل ارتباط آنها و کمک به تامین مالی تفاهمنامه‌ای با بانک‌ها را در دستور کار داریم.

وی افزود: همچنین این اقدام در راستای نگاه صندوق نوآوری یه همکاری با نهادهای مالی و اهرم‌سازی منابع صورت گرفته که کاهش تصدی‌گری صندوق و سهولت دسترسی به منابع را در پی خواهد داشت.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: بانک تجارت از بانک‌های پیشگام در همراهی با حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان است که این همراهی بانک با صندوق باعث می‌شود، شرکت‌ها بتوانند از سیستم بانکی برای تامین مالی کمک بگیرند.

وحدت با اشاره به راه‌اندازی دفتر حمایت از نوآوری بانک تجارت در این صندوق خاطرنشان کرد: خدمات دفتر فراتر از شعبه و باجه بانکی است و در بحث اعطای تسهیلات، صدور ضمانت نامه‌ها و خدمات مشاوره‌ای به شرکت ها کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی ال سی داخلی برای شرکت‌های دانش بنیان نیازی مهم است که با توجه به تخصص بانک تجارت در این موضوع این اقدام می‌تواند کمک بزرگی به این شرکت‌ها باشد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ پرداخت بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ارائه هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه به شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی شده که پیش‌بینی می‌کنیم از این هدف‌گذاری پیشی بگیریم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا