امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

هجوم کرم خراط به درختان گردو در کشور

مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نبات کشور از هجوم کرم خراط به باغ های گردو در ۲۵ استان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  اکبر آهنگران در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: آلودگی باغ‌های گردو در این مناطق دارای شدت و ضعف است یعنی برخی باغ ها بیشتر و برخی کمتر درگیر این آفت شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کرم خراط یکی از آفات چوبخوار است، اظهارداشت: این آفت از سال خیلی دور در کشور وجود داشته و خسارت های مختصری در باغات گردو ایجاد می کرد.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نبات کشور گفت: هجوم این آفت به درختان گردو ناشی از عوامل مختلفی از قبیل تغییرات اقلیمی، آبیاری و تغذیه نامناسب و همینطور ضعف درختان بوده است.

وی در ادامه افزود: اگر در باغات گردو به مسئله آبیاری و تغذیه درختان به نحو احسن رسیدگی شود به یقین این آفت خسارتی که اکنون در برخی از باغات کشور دارد به هیچ وجه نخواهد داشت.

آهنگران اظهارداشت: افرادی که بخواهند باغی را احداث کنند تمامی دستور العمل های فنی از قبیل میزان آب، تغذیه، کودهای مصرفی مورد نیاز و بسیاری موارد دیگر در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: وقتی باغدار هنگام احداث باغ این موارد را رعایت نمی کند علاوه بر کاهش عملکرد موجب می شود آفات و بیماری های مختلفی به باغ هجوم آورند بنابراین باغدار باید نسبت به حفظ سلامت و بهداشت باغ خود توجه جدی داشته باشد تا درختان باغ از هجوم انواع بیماری و آفات در امان باشند.

مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نبات کشور افزود: متاسفانه اصول اولیه کشت و داشت در باغ ها کشور به خوبی رعایت نمی شود.

وی اظهارداشت: بیشترین مشکل در باغ های سنتی کشور است چرا که باغداران به آبیاری، تغذیه و غیره در این نوع باغ ها به هیچ وجه توجه ندارند.

آهنگران در ادامه یادآورشد: این در حالیکه کارشناسان جهاد کشاورزی سراسر کشور همواره موارد مزبور را به باغداران هشدار می دهند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا