بانکبانک و بیمه

رئیس هیئت مدیره بانک دی: مقاوم سازی اقتصاد داخلی از طریق رونق تولید میسر می شود

در بازدید از کارخانه کویر تایر:

رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره بانک دی در بازدید از کارخانه « کویر تایر» بر مقاوم سازی اقتصاد داخلی از مسیر تقویت و رونق بخشی به تولید تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره به همراه احمد حشمی پور، مدیرکل حوزه مدیریت و مسعود الویریان، رئیس اداره امور شعب جنوب کشور و شرق تهران در راستای گسترش مبادلات مالی و ارائه خدمات بانکی از کارخانه « کویر تایر» در استان خراسان جنوبی بازدید و با مدیرعامل این مجموعه دیدار و گفت و گو کرد.
سهم دینی در این بازدید که با هدف حمایت از رونق تولید و گسترش مبادلات مالی با شرکت های داخلی انجام شد با اشاره به آسیب های موجود در فضای اقتصادی کشور و گفت: بانک‌ها اگر بتوانند مشکل نقدینگی واحد‌های تولیدی را که به عنوان یک دغدغه مهم در این بخش مطرح است، رفع کنند گام مهمی در تحقق شعار امسال برداشته‌اند که البته این امر در شرایطی امکان پذیر است که بانک‌ها نیز با مشکل کمبود منابع مواجه نباشند و توانایی پاسخگویی به نیاز تولید‌کنندگان را داشته باشند.
وی در ادامه افزود: برای ارتقای منابع بانک‌ها و به دنبال آن رونق تولید، باید تلاش شود تا فضای سفته‌بازی در بازارهای غیرمولد همچون ارز و سکه در اقتصاد کمرنگ شود تا منابعی که وارد این بازار‌ها شده اند در بانک‌ها سپرده‌گذاری شود و بانک هم با مدیریت مناسب، این منابع را به سمت بخش تولید هدایت کند.
رئیس هیئت مدیره بانک دی با اشاره به اقدامات انجام شده در بانک دی برای جذب و تخصیص بهینه منابع تصریح کرد: در سالیان اخیر با تلاش شبانه روزی همکاران پرتلاشم در بانک دی موفق شدیم برخلاف جریان حاکم بر شبکه بانکی، جذب منابع ارزان قیمت و کاهش بهای تمام شده پول را هدف قرار دهیم و این طریق موفق به تامین مالی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان در بخش های گوناگون به ویژه در حوزه تولید شدیم.
وی ضمن تشریح رویکرد بانک دی در حمایت از صنایع داخلی گفت:  مقاوم‌سازی اقتصاد در شرایط جنگ اقتصادی جز از مسیر تقویت و رونق‌بخشی به تولید محقق نمی‌شود و درک این مساله که در شرایط فعلی، فقط تولید داخل است که می‌تواند کشور را از آفات تحریم ها برهاند در اقدامات عملی بانک دی نمود پیدا کرده است.
وی با تاکید بر رویکرد بانک و بیمه دی در سال جاری برای رونق تولید افزود: رویکرد ما در بانک و بیمه این است که این دو بخش می توانند فضا را مناسب نمایند تا یک فعال اقتصادی با سهولت بیشتری وارد عمل شود و از طریق اخذ تسهیلات از نظام بانکی و ایجاد اطمینان نسبت به بیمه شدن تسهیلات در روند بهبود تولید گام بردارد.
سهم دینی با اشاره به اقدامات بانک دی در راستای تحقق شعار سال گفت : تا کنون عملکرد بانک دی  به گونه ای بوده است که صنایع مولد در اولویت ساختار اعتباری لحاظ شوند تا از این طریق بیشترین نتیجه در رشد تولید و اشتغال به صورت پایدار و غیر تورمی حاصل شود.
در این دیدار سهم دینی و هیئت همراه ضمن تبادل نظر با مدیران شرکت کویر تایر، گسترش مبادلات مالی  و زمینه های همکاری متقابل را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.
گفتنی است کویرتایر که از ۱۳۶۶ در حال فعالیت است، بزرگ ترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی است که در حال حاضر بیش از ۱۵ درصد از تایر تولیدی کشور (به لحاظ وزنی) و بیش از ۲۲ درصد از تایر تولیدی کشور (به لحاظ تعدادی) در این کارخانه تولید می‌گردد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا