بانکبانک و بیمه

آمار جدید از پرداخت تسهیلات مسکن به بافت فرسوده و مناطق سیل زده

بانک عامل بخش مسکن طی سه ماه نخست سال جاری بالغ بر ۲ هزار و ۶۹۸ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به بخش مسکن اعطا کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از بانک مسکن، بانک مسکن طی دوره اخیر با توجه به تاکید رییس جمهوری مبنی بر ایجاد تحرک جدی در حوزه مسکن و با توجه به پیگیری های مدیر عامل بانک، تلاش کرده تا ضمن توجه به افزایش توان و قدرت خرید متقاضیان به ویژه متقاضیان خانه اولی از طریق ایجاد صندوق پس انداز مسکن یکم، به تحریک و توانمندسازی سمت عرضه نیز توجه ویژه داشته باشد.
از این رو بخش عمده و بزرگ توان تسهیلات دهی خود طی سه ماه نخست سال جاری را به اعطای تسهیلات مشارکت مدنی به بخش مسکن اختصاص داده است.
به طوری که گزارش عملکرد سه ماه نخست سال جاری نشان می دهد:‌ بانک مسکن از ابتدای سال ۹۸ تا پایان خرداد ماه امسال به تعداد ۲ هزار و ۶۹۸ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به متقاضیان سراسر کشور با شرایط و ویژگی های مناسب اعطا کرده است.
جزییات این گزارش نشان می دهد: ارزش تسهیلات مشارکت مدنی اعطایی طی این بازه زمانی معادل ۳۲۴ میلیارد و۵۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.
بر مبنای گزارش عملکرد تدوین شده از مجموع تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت) اعطایی به بخش مسکن، یک هزار و ۲۵۲ فقره در یک ماه پایانی فصل بهار امسال به متقاضیان اختصاص داده شده است. ارزش تسهیلات پرداخت شده در این یک ماه معادل ۱۴۶ میلیارد و ۹۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.
در این میان آنچه در خصوص عملکرد بانک مسکن طی سه ماه نخست سال جاری در بخش تسهیلات دهی قابل توجه بوده به تسهیلات منعقد شده به دو بخش « بافت فرسوده» و « آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی اخیر» باز می گردد.
بررسی ها نشان می دهد: طی سه ماه نخست امسال بر مبنای درخواست ارایه شده به شعب بانک مسکن، بالغ بر ۱۲۳ فقره به ارزش ۲۹ میلیارد و ۴۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تسهیلات بدون سپرده به دو بخش بافت فرسوده و آسیب دیدگان حوادث طبیعی اخیر ارایه شده است.
در این دوره یعنی سه ماه نخست سال جاری، مجموع تسهیلات با سپرده و بدون سپرده اعطا شده به بخش مشارکت مدنی ارزشی معادل ۱۱۶ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان داشته است.
این گزارش عملکرد همچنین نشان می دهد: در سه ماه ابتدایی امسال، بانک مسکن به تعاونی های مسکن، مجتمع های مسکونی و طرح مسکن مهرنیز تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت کرده است.
جزییات این گزارش حاکی از آن است که ۲۴ میلیارد و ۶۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به تعاونی های مسکن، ۱۳۶ میلیارد و ۶۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به مجتمع های مسکونی و نهایتا ۳۸ میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان به عنوان تسهیلات متمم طرح مسکن مهر پرداخت کرده است.
علاوه بر چهار بخش شامل تسهیلات انفرادی، تعاونی های مسکن، مجتمع های مسکونی و متمم طرح مسکن مهر نیز باقی مانده تسهیلات مشارکت مدنی طی این سه ماه به سایر بخش ها همچون اقشار خاص اختصاص پیدا کرده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا