بانک و بیمهبیمه

پیام هیأت مدیره بیمه سامان به مجمع عمومی صاحبان سهام

روابط عمومی بیمه سامان، پیام هیأت مدیره بیمه سامان به مجمع عمومی صاحبان سهام را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این پیام آمده است:

خداوند رحمان را سپاسگزاریم که فرصت خدمت، تلاش جهت رونق اقتصاد و گسترش چتر حمایتی بیمه را برای ما مقدر نمود تا با کمال افتخار در پیشگاه حضرتش، در مسیر اهداف توسعه‌ای گروه بیمه سامان حرکت کنیم.

شرایط و دگرگونی‌های محیطی در سال گذشته موجب توسعه اقتصادی کشور در صنایع مختلف و افزایش فعالیت بخشی از واحدهای صنعتی کشور شد که این امر برای کارخانجات و ساختمان‌های فرسوده افزایش ریسک عملیات و خسارت‌هایی را به همراه داشت. از سوی دیگر تغییرات آب و هوا در کشور موجب آسیب‌های طبیعی را رقم زد که هر چند صنعت بیمه کشور توان لازم برای ایفاء تعهدات خود در مقابل اینگونه خسارات را دارد، لیکن با توجه به تکرر وقوع حوادثی از این نوع، ضرورت توجه عمومی بیشتر به این گونه ریسک در صنعت از طریق اطلاع رسانی و رویکردی علمی‌تر به موضوع مدیریت و مدل کردن ریسک در صنعت بیمه کشور را نمایان‌تر می‌سازد.

انقلاب صنعتی چهارم با ظهور فناوری‌های نوین در تمدن بشری در حال وقوع است. این تحول مسیر و سرعت توسعه هر صنعتی را دگرگون خواهد کرد و اقتصاد کشور ما نیز مستعد انطباق سریع با این پدیده جدید است. با توجه به اینکه جمعیت جوانان تحصیلکرده در کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای منطقه بیشتر هستند، و با توجه به فرهنگ سرمایه گذاری شخصی و ایجاد کسب و کارهای خانوادگی که در کشور ما وجود دارد، این فرصت برای اقتصاد کشورمان مهیاست تا بتواند از فوائد انقلاب صنعتی چهارم به خوبی بهره برداری نماید و با بهره گیری از کسب و کارهای کوچک و متوسط که مبتنی بر فناوری بوده و توسط جوانان متخصص ایرانی با سرمایه های خانوادگی و شخصی ایجاد شده اند، مسیر توسعه اقتصادی را میان بر زده و رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی را که شایسته ایران و ایرانی است زودتر محقق نماید.

صنعت بیمه کشور ما نیز در حال تغییر است و این تغییر خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد فرصت‌ها و چالش‌هایی برای ما خواهد شد، که اگر اکوسیستم لازم برای پرورش استعدادها، بارورسازی فرصت‌ها و تکمیل زنجیره ارزش مهیا باشد، به امید خدا شاهد جهش ضریب نفوذ بیمه در کشور به میزان ۷ درصد در راستای اهداف برنامه ششم توسعه و گسترش چتر حمایتی بیمه در میان اقشار مختلف جامعه خواهیم بود.

ما در بیمه سامان برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم با این تحولات نه تنها در پایه گذاری اکوسیستم بیمه دیجیتال در کشور نقش آفرینی کنیم، بلکه مدل کسب و کار بیمه سامان را نیز تغییر دهیم. در سالی که گذشت در گروه بیمه سامان برای طراحی اکوسیستم و مدل کسب و کار جدید تحقیق و اقدام شد و نتایج آن خود را در قالب عرضه الکترونیکی بیمه در رشته های مختلف، کارخانه نوآوری، همکاری نزدیک با شرکت های دانش بنیان (در حوزه هایی مانند IoT، Telematics، Blockchain و غیره) نشان می‌دهد. این تغییرات به ما کمک می‌کنند که خود را به بیمه‌گری تبدیل کنیم که مردم عزیز کشورمان بتوانند به سهولت به آن دسترسی داشته باشند و محصول مورد نیاز خود را به قیمت مطلوب تأمین کنند. در عین حال هدف داریم با تبدیل بیمه سامان از یک شرکت به یک پلتفرم، اکوسیستمی در صنعت بیمه و در محیط کسب و کار، ایجاد کنیم که بتواند زیرساخت جهش اقتصادی، ایجاد شغل و میانبر توسعه کشور باشد.

همچنین در سال ۱۳۹۷ حوزه عملیات شرکت سازماندهی مجدد شد و با استقرار سرپرستی های مناطق به عنوان واحدهای فنی و هدایت شعب به عنوان متولیان گسترش فروش از طریق نمایندگان، در نظر است از ظرفیتهای استانی و توان نمایندگان نهایت بهره برداری در جهت توسعه محصولات و خدمات معمول شود.در این راستا شرکت بیمه سامان علاوه بر اینکه توانست درآمد حق بیمه خود را در سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۰,۰۰۰ میلیارد ریال افزایش دهد و رشدی معادل ۵۳ درصد در مقابل رشد ۲۵ درصدی بازار بیمه کسب کند، با توسعه شبکه فروش و همچنین ایجاد مرکز نوآفرینی در ایجاد شغل درکشور و حمایت از کسب و کارهای جدید مؤثر بوده و بستر لازم برای کسب سهم ۶ درصد از بازار بیمه کشور در افق ۱۴۰۰ را مهیا نماید.

در عین حال شرکت با پرداخت بیش از ۴,۵۰۰ میلیارد ریال خسارت و رسیدگی و پردازش بیش از ۱,۲۸۰,۰۰۰ پرونده خسارت توانسته خود را به عنوان حامی خانواده‌های ایرانی به خوبی در کشور معرفی کند.

این در حالی است که در سال ۹۷ کشور شاهد افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان بوده و بیمه سامان توانسته با پرداخت بیش از ۲,۸۰۰ میلیارد ریال خسارت درمان نه تنها نقش عملی در کاهش هزینه‌های مردم عزیز کشورمان داشته باشد بلکه با مدیریت صحیح پرتفوی ریسک‌های بیمه‌ای، انضباط مالی و سرمایه‌گذاری بهینه و به موقع منابع، در تأمین منافع سایر ذینفعان شرکت نیز موفق عمل کند

. قطعاً خیل عظیم مشتریان بیمه‌های درمان گروهی، درمان خانواده، زندگی، تلفن‌های همراه، اتومبیل و غیره و ارائه خدمات بیمه‌ای و پوشش خسارت کافی و به موقع به ایشان، یکی از برنامه های اصلی برای دستیابی به اهداف افق ۱۴۰۰ شرکت خواهد بود. در عین حال همواره شرکت بیمه سامان در راستای حفظ حقوق ذینفعان نسبت به استقرار حاکمیت شرکتی اهتمام ورزیده و در این جهت فراتر از الزامات قانونی خود عمل کرده است.

در حوزه سرمایه گذاری، گروه توانست با بهره‌گیری از دانش تخصصی تیم‌های کارشناسی و برگزاری جلسات کمیته مشترک سرمایه‌گذاری، نه تنها دارائی‌های شرکت را بصورت علمی و دقیق به حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری از جمله بازار سرمایه، اوراق و ابزارهای مالی تخصیص دهد، بلکه بازده بسیار مطلوبی به نسبت ریسک پذیرفته شده تأمین نماید. این در حالی است که بخشی از دارایی‌های شرکت به سرمایه گذاری‌هایی تخصیص یافته که ارزش بازار آن به نسبت ارزش دفتری و قیمت تمام شده آنها در دفاتر شرکت با افزایش چشم گیر همراه بوده که هیأت مدیره شرکت این منابع را به عنوان سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و پشتوانه تداوم رشد و سودآوری مجموعه در نظر گرفته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا