صنعت، معدن، تجارت

توجه جدی به تأمین مواد اولیه و نقدینگی واحدهای تولیدی

قم- قائم‌مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در این شرایط تحریم باید به تأمین مواد اولیه و نقدینگی واحدهای تولیدی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، آرمان خالقی ظهر چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز صنعت که در اتاق بازرگانی قم برگزار شد، با اشاره به دغدغه تولید کنندگان، اظهار داشت: در سیاست مالیات بر ارزش افزوده باید تولید کننده را در نظر گرفت تا هزینه‌های آن به دوش تولید کنندگان نیفتد.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی باید به این مهم ورود کند و مانع افزایش هزینه‌های تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی شود، ادامه داد: در این شرایط تحریم باید به تأمین مواد اولیه و نقدینگی واحدهای تولیدی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

قائم‌مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: مسئولان باید نسبت به وظایف و حوزه کاری خودشان واقف باشند و مطالبات اداری صنعتگران در کوتاه‌ترین زمان و به نحو احسنت انجام شود.

خالقی با اشاره به بروکراسی اداری، گفت: بروکراسی اداری اهداف تولید و صنعت را با مشکلاتی همراه کرده است و با این وضعیت رسیدن به اهداف بلند اقتصادی سخت می‌شود.

وی با تأکید بر تسریع در دعاوی و اختلافات اقتصادی توسط قوه قضاییه، تصریح کرد: در این دعاوی باید کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده تا به کاهش مشکلات تولید و رسیدن به اهداف اقتصادی کمک شود؛ خوشبختانه امروز قوه قضائیه نیز به بحث رسیدگی به تخلفات به خوبی ورود کرده و باید از طریق این قوه کسانی که در سیستم مدیریتی، بانکی و یا نظارتی در حال کارشکنی در انجام فعالیت‌های تولیدی و سرمایه گذاری هستند فراخوانده شوند.

قائم‌مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران یادآور شد: باید از واحدهای موفق صنعتی و تولیدی تجلیل به عمل آمده و حمایت‌های لازم از آنان در راستای رونق تولید صورت بگیرد تا سرمایه‌گذار و تولیدکننده بدون دغدغه به دنبال رونق تولید کشور باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا