بین الملل

برنارد آرنولت دومین مرد ثروتمند جهان شد/بیل گیتس به رتبه سوم رفت

برنارد آرنولد فرانسوی، جای موسس مایکروسافت را در رده دوم ثروتمندترین افراد جهان گرفته و او را به رده سوم فرستاده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ انگلیسی، ۷ سال بود که بیل گیتس در رده بندی برترین ثروتمندان جهان توسط بلومبرگ، هرگز پایین‌تر از رده دوم قرار نگرفته بود. حالا دیگر این دوره به سر آمده و برنارد آرنولد فرانسوی، جای مؤسس مایکروسافت را گرفته و او را به رده سوم فرستاده است.

سهام شرکت آرنولت، ال‌وی‌ام‌اچ، که کالاهای لوکس تولید می‌کند، در بورس پاریس رکورد زد و ثروت خالص او را به ۱۰۷.۶ میلیارد دلار رساند که ۲۰۰ میلیون دلار از ثروت بیل گیتس بالاتر است. آرنولت تنها در سال ۲۰۱۹، بیش از ۳۹ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است که بیشترین رشد ثروت در میان افراد لیست ۵۰۰ نفره «برترین ثروتمندان جهان» بلومبرگ است.

آرنولت ۷۰ ساله، ماه گذشته توانست در کنار بیل گیتس و جف بزوس، مؤسس آمازون و ثروتمندترین مرد جهان، به کلوب ثروتمندترین افراد جهان که ثروت آنها بالاتر از ۱۰۰ میلیارد دلار است، وارد شود. مجموع ثروت این ۳ نفر، تقریباً از ارزش بازار تک تک شرکت‌های تحت شاخص اس‌اندپی ۵۰۰، شامل وال‌مارت، اکسون موبایل و والت دیزنی، بالاتر است.

آرنولت و خانواده او، در بین ثروتمندانی هستند که در ماه آوریل ۶۵۰ میلیون دلار برای بازسازی کلیسای نوتردام اهدا کردند. او حدود نیمی از سهام شرکت ال‌وی‌ام‌اچ را از طریق یک شرکت هلدینگ خانوادگی در اختیار دارد و همچنین مالک ۹۷ درصد سهام کریستین دیور است، که ۳ سال قبل از تولدش در ۱۹۴۹، تاسیس شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا