ارتباطات و فناوري اطلاعاتبورسبورس اوراق

غرفه مشترک سازمان بورس و وزارت اقتصاد در الکامپ

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک از ۲۷ تا ۳۰ تیر ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و سازمان بورس و اوراق بهادار در غرفه مشترک با مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی میزبان بازدید کنندگان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد سحرخیز، سرپرست فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اعلام این خبر به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه، مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی بازار سرمایه و شرکت‌های رایان بورس، فرابورس ایران، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در این نمایشگاه به همراه سازمان بورس و اوراق بهادار حضور دارند.

وی اظهار داشت: در غرفه سازمان جدیدترین سامانه های بازار سرمایه همچون سامانه معاملاتی واچار، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، سامانه نظارت مکانیزه بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین خدمات مرتبط با مرکز صدور گواهی الکترونیکی، مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات به همراه آموزش و فرهنگ سازی  به بازدید کنندگان ارائه خواهد شد.

همچنین بخوانید

سحرخیز خاطرنشان کرد: در طول برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، در مجموعه سازمان بورس و اوراق بهادار کارگاه های تخصصی با عناوینی همچون تولید موتور و نرم افزارهای معاملاتی در بازار سرمایه، بلاک چین در بازار سرمایه، آشنایی با معاملات الگوریتمی و مسابقات الگوریتمی، نگرشی جدید بر مراکز عملیات امنیت (SOC) و آشنایی با سامانه سجام، برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

وی ضمن بیان اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازار سرمایه، به نقش کلیدی فناوری اطلاعات در بازار سرمایه و توسعه دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمام امور مربوط به انجام معاملات در بورس به صورت تمام الکترونیک در حال انجام است و فناوری اطلاعات در بازار سرمایه همواره در راستای کاهش نیاز به مراجعات حضوری سرمایه‌گذاران و ذینفعان، و ارتقاء کیفیت خدمات الکترونیک در حرکت است.

خاطرنشان می شود: سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه برخی از شرکت‌های تابعه و ارکان خود با هدف معرفی آخرین دستاوردهای حوزه فاوا و دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ حضور دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا