امور زیربناییراه و ساختمان

روابط میان ایران و جمهوری آذربایجان ناگسستنی است

رامین قلی زاده وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و فن‌اوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار کرد و در این نشست قابلیت‌های همکاری دوجانبه و پروژه‌های مشترک میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در این نشست اظهار داشت: روابط میان دو کشور یک رابطه ناگسستنی است و مردم ایران و آذربایجان به یکدیگر تعلق خاطر دارند و دولت‌های دو کشور نیز از تعاملات استراتژیک برخوردار است.

وی افزود: اگرچه دشمنان جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ایجاد اخلال بین روابط دو کشور  بوده‌اند، اما با این وجود اراده مسئولان دو کشور، تعاملات و همکاری‌ها در شرایط پایداری قرار دارد و یک روند طبیعی را دنبال می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل ایران و آذربایجان در تهران خاطرنشان کرد: این رویداد فرصت مناسبی برای رفع موانع و مشکلات پیش‌روی پروژه‌های حمل‌ونقلی مشترک المنافع ایران و آذربایجان است و می‌توان در خصوص پروژه‌های مختلفی از جمله آزادراه آستارا(ایران)-آستارا(آذربایجان)، پل مشترک مرزی و پایانه جدید باری که شبکه ازادراهی آذربایجان را به محور رشت-آستارا متصل می‌کند تبادل نظر و توافق کرد.

اسلامی راه‌آهن رشت-آستارا(ایران)-آستارا(آذربایجان) را دارای اهمیت ویژه‌‌ای دانست و گفت: با توجه به قرار داشتن این پروژه در کریدور شمال-جنوب و اهتمام دو کشور برای تکمیل آن، سهم مطلوبی از درآمدهای ترانزیتی حاصل از حمل بار در این محور ریلی در انتظار  دو کشور قرار دارد.

 عضو کابینه دولت دوازدهم بر افزایش سهم جابه‌جایی بار و مسافر از طریق حمل‌ونقل ریلی و هوایی تاکید کرد: انتظار می‌رود حجم جابه‌جایی بار و مسافر از طریق این دو شق حمل‌ونقل میان ایران و آذربایجان افزایش یابد. البته ظرفیت‌های بالایی برای همکاری‌های دریایی میان دو کشور نیز وجود دارد.

رامین قلی زاده وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان نیز  در این نشست روابط حمل‌ونقلی فی مابین دو کشور را بسیار پویا عنوان کرد و گفت: این روابط سال‌ها به صورت برادرانه بین دو کشور وجود داشته است و در تلاش هستیم تا سطح روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور افزایش یابد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا