صنعتصنعت، معدن، تجارت

نمایشگاه فرصت های ساخت داخل آغاز یک حرکت بزرگ در عرصه تولید کشور است

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گفت: این نمایشگاه آغاز یک حرکت بزرگ در عرصه تولید و صنعت کشور است. 

همچنین بخوانید
 به گزارش ایدرونیوز ، رضا رحمانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان و استادان دانشگاهی کشور بزرگوارانه در خصوص ساخت داخل نکاتی را فرمودند و از همان روز وزارت صمت و وزارت علوم، با یک توان جدید حرکتهایی را آغاز کردیم.

وی افزود: در گام اول، همایش دانشگاه و صنعت به همت وزارت علوم برگزار شد و در گام بعدی و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت “نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید” در دستور کار قرار گرفت که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

 رحمانی اضافه کرد: همگان باید باور کنیم که “ما می توانیم”، خودباوری آن چیزی است که همواره در بیانات موکد امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست و ما باید در جهت آن حرکت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کارکرد موثر تولید در عملکرد سایر دستگاههای دولتی، گفت: اگر تولید رونق بگیرد اشتغال ایجاد می شود و موضوعاتی مانند مالیات و روابط کارگر و کارفرما دارای نمود بیشتری خواهد شد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه مردم باید احساس کنند که در جبهه جنگ اقتصادی قرار داریم و در حال مبارزه هستیم اظهار داشت: خوشبختانه در شرایط موجود جوانان متخصص و توانمند پای کار آمدند و ظرفیت های خوبی در حال فعال شدن است، باید از فرصت وجود همین جوانان و توانمندی های آنها در بخش های مختلف صنعتی استفاده کنیم .

رحمانی اعلام کرد: امسال یک روح جدید، انگیزه، شور و اراده جدی و جهادی در بخش تولید و صنعت مشاهده می کنیم که باید تقویت شود.

رحمانی با اشاره به استقرار ۶ هزار واحد فناور در پارک های علم و فناوری کشور، تصریح کرد: این ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن بهره لازم را ببریم و خوشبختانه در سه ماهه اول سال ۱۳۹۸ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: واحدهای بزرگ در حوزه های فولاد، خودرو و پتروشیمی اگر فعال شوند، قطعا بر واحدهای کوچک و پایین دست نیز تاثیر خواهند داشت.

وی گفت: ضروری است نمایشگاه فرصت های ساخت داخل در واحدهای بزرگ تداوم داشته باشد، در واحدهای کوچک از طریق تشکل ها ادامه یابد، اطلاع رسانی دقیق انجام بشود.

رحمانی تصریح کرد: با انجمن ها و تشکل ها شخصا در این خصوص صحبت کردم و کار را نیز شروع کرده اند و در همین راستا انجمن ها، وب سایتهای معرفی فرصت ها و توانمندی ها و نیازها را راه اندازی کنند. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: متناسب با هر نمایشگاه تخصصی، پیوست ساخت داخل تهیه و تنظیم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایدرو به رسالت خودش متناسب با شرایط روز برگشته است، ایدرو در حوزه مرکز ساخت داخل که راه افتاده است، پیگیری های لازم را انجام می دهد.

وی افزود: در صنعت فولاد به نسبه خودکفاییم، اما برخی حوزه های دیگر نیازمندی داریم که باید حل شود.

رحمانی تصریح کرد: در برخی قسمت ها مانند برخی قطعات خودرو، ساخت داخل کاملا حیاتی است و باید به هر نحو ممکن مشکل را حل کنیم.

وی اظهار داشت: امیدوارم این نمایشگاه تاثیر خود را داشته باشد و قطعا مورد رضایت مقام‌معظم رهبری و حمایت دولت خواهد بود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا