صنعتصنعت، معدن، تجارت

تمام توان خود را برای پویایی صنایع بزرگ به عنوان لوکوموتیوهای اقتصاد کشور به کار خواهیم بست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمام توان خود را برای پویایی صنایع بزرگ به عنوان لوکوموتیوهای اقتصاد کشور به کار خواهیم بست و با این کار، صنایع پایین دست نیز به مراتب پویا تر خواهند شد.

منصور غلامی، در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید با تاکید بر این موضوع، افزود: این نمایشگاه در راستای تعمیق و گسترش همکاری های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صمت به عنوان متولی بخش های بزرگی از اقتصاد کشور است.

 غلامی ادامه داد: باید همه حوزه های تولید را در تامین نیازهای داخل و حضور در بازارهای جهانی سر و سامان دهیم و در این راستا بخش علوم و تحقیقات و فناوری با افتخار در خدمت صنعت، تولید و شکوفایی اقتصاد کشور است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سرمایه بزرگی به نام معدن در کشور داریم که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

غلامی در ادامه بیان کرد: در این شرایط خاصی که بر کشور حاکم شده باید سعی کنیم نقاط ضعفمان را بشناسیم، هماهنگی های مشترک در این زمینه لازم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: قریب به ۴ میلیون دانشجو داریم که باید به سمت رفع دقیق نیازمندی های کشور سوق داده شوند.

غلامی گفت: مراکز علمی در مراکز استان ها و بیشتر شهرهای کشور و بیش از ۱۳ هزار کارگاه و آزمایشگاه آمادگی دارند در تمامی حوزه های تحقیقاتی به تولید و صنعت کمک کنند.

 وی تصریح کرد :  ۶ هزار واحد فناور مستقر در پارک های علم و فناوری مستقر هستنددکه اکثر آنها بر اساس شناخت و رفع نیازهای تولید و صنعت شکل گرفته اند و بیش از ۵ هزار قرارداد بین مراکز علمی و صنایع کشور با ۹۵۲ میلیارد تومان در حال اجرا داریم.

غلامی ادامه داد: با انتقال فناوری های نوین به حوزه صنعت اشتغال های جدید می توانیم به وجود آوریم و تولید تجهیرات پزشکی، ربات های صنعتی، پلتفرم خودرو و… در راستای همکاری های صنعت و فناوری و تحقیقات در دستور کار هستند.

وی گفت: فرصت های مطالعاتی جدید برای دانشجویان دکترا در راستای همکاری های وزارت علوم و وزارت صمت در دست اجرا است و تشویق اعضای هیات علمی در این راستا انجام می شود.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مشارکت جدی مراکز علمی و فناوری در رفع نیازهای کشور در حوزه رونق تولید و ساخت تولید را در برنامه کاری خود داریم و امکان فرصتهای مطالعاتی اعضای هیات علمی را در این راستا پیگیری خواهیم کرد.

 

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا