ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بزرگترین اپراتور مخابراتی آمریکا هک شد

شرکت مخابراتی اسپرینت به‌تازگی تایید و اعلام کرده که هکرها و مجرمان سایبری موفق شدند از طریق وب‌سایت سامسونگ سیستم‌های این اپراتور را هک کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت اسپرینت که یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی فعال در  ایالات متحده آمریکا و جهان به شمار می رود و فعالیت های گسترده‌ای در برقراری شبکه‌های اینترنتی و توسعه خدمات آنلاین در بسیاری از نقاط جهان دارد، اخیراً تایید و اعلام کرده است که گروهی از هکرها و مهاجمان سایبری توانستند از طریق وب سایت سامسونگ به سیستم ها و اطلاعات ذخیره شده و موجود در آن نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

هنوز آمار دقیقی از تعداد کل کاربرانی که اطلاعاتشان در جریان این سرقت اطلاعاتی قرار گرفته به دست نیامده و رسانه‌ای نشده است.

همچنین بخوانید

این شرکت اعلام کرده است که هکرها از طریق سرویس add a line که در وبسایت سامسونگ وجود داشته، توانسته اند به اطلاعات برخی حساب های کاربری این سایت دسترسی و نفوذ یابند.

این در حالیست که شرکت اسپرینت در واکنش به خبر سرقت اطلاعات کاربران و مشترکانش اعلام کرده است که داده‌های مورد نفوذ و حمله هکرها چندان حیاتی و مهم نبود و هکر ها قادر نخواهند بود از آنها سوء استفاده های دیگری بکنند.

این بدان معناست که اطلاعات مهم کاربران همچون شماره حساب های بانکی و کد ملی آنها در دسترس هکرها قرار نگرفته و به سرقت رفته است؛ بنابراین این طور که به نظر می رسد کاربران و مشترکان شبکه های مخابراتی و اینترنتی اسپرینت نباید نگران مشکلات امنیتی ناشی از این سرقت اطلاعاتی باشند.

بر اساس گزارش فوربس، این در حالی است که بسیاری از کارشناسان امنیتی بر این باورند ممکن است اطلاعات دیگری از کاربران همچون شماره‌های تماس، کدپستی  و آدرس حساب کاربری آنها نیز مورد نفوذ و دسترسی کاربران قرار گرفته باشد بنابراین کاربران چندان هم خیالشان نمی تواند راحت باشد ‌و اسپرینت موظف خواهد بود در قبال نگرانی‌ آنها توضیحات دقیق تری بدهد و تمامی تهدیدات و ریسک های احتمالی را از بین ببرد و برای جلوگیری از سوء استفاده هکرها از اطلاعات شخصی و کاربری مشترکان اسپرینت اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا