بین الملل

تقاضای خارجی‌ برای خرید مسکن در آمریکا ۳۶ درصد سقوط کرد

شرایط چالش‌برانگیز در بازار مسکن آمریکا، در کنار کنترل دقیق‌تر ارز توسط دولت چین، باعث شده است تقاضای خارجی برای مسکن آمریکایی به شدت سقوط کند.  

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، شرایط چالش‌برانگیز در بازار مسکن آمریکا، در کنار کنترل دقیق‌تر ارز توسط دولت چین، باعث شده است تقاضای خارجی برای مسکن آمریکایی به شدت سقوط کند.

طبق داده‌های اتحادیه ملی مشاوران املاک، ارزش دلاری مسکن آمریکایی خریداری شده توسط خارجی‌ها، از آوریل ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۱۹ با ۳۶ درصد سقوط نسبت به سال قبل از آن روبرو شده است. افت این بخش هم به افت تعداد و هم به افت میانگین قیمت خریدها مربوط می‌باشد. خارجی‌ها در این بازه ۱۸۳۱۰۰ ملک خریداری کرده‌اند که ارزش آنها ۷۷.۹ میلیارد دلار است، در حالی که سال گذشته تعداد ۲۶۶۸۰۰ ملک به ارزش ۱۲۱ میلیارد دلار خریداری شده بود.

قیمت میانگین هر ملک خریداری شده توسط خارجی‌ها، امسال ۲۸۰۶۰۰ دلار بود که بالاتر از میانگین قیمت کل مسکن خریداری شده در آمریکا (۲۵۹۶۰۰ دلار) بود، اما نسبت به میانگین قیمت مسکن خریداری شده خارجی‌ها در سال گذشته، که ۲۹۰۴۰۰ دلار بود، کاهش داشت.

لارنس یون، اقتصاددان ارشد اتحادیه مشاوران املاک آمریکا، می‌گوید: میزان سقوط شدید خرید مسکن توسط خارجی‌ها به حدی بود که نشان می‌دهد اعتماد به خرید مسکن در آمریکا در حال کاهش است. مجموعه‌ای از عوامل، شامل رشد اقتصادی کندتر در کشورهای خارجی، کنترل سرمایه شدیدتر در چین، تقویت دلار و کاهش تعداد مسکن برای فروش، در این سقوط نقش داشته است.

با این حال چینی‌ها همچنان برای هفتمین سال پیاپی، بزرگترین خریدار خارجی مسکن آمریکایی شدند و ۱۳.۴ میلیارد دلار از مساکن آمریکایی را خریدند، هرچند این میزان خرید نشان دهند یک سقوط ۵۶ درصدی نسبت به سال گذشته است که این بیشترین کاهش خرید در بین تمام کشورهای خارجی خریدار مسکن آمریکایی می‌باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا