صنعتصنعت، معدن، تجارت

امضای تفاهمنامه ۴ جانبه ساخت داخل و رونق تولید

در حاشیه نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید ، تفاهمنامه ۴ جانبه میان وزارت صنعت، وزارت علوم، معاونت فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از تولید امضا شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، تفاهم نامه چهارجانبه همکاری برای تحقق نهضت ساخت داخل در حاشیه نخستین روز از نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد.

این تفاهم نامه امروز به امضای «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس صندوق نوآوری و شکوفایی رسید.

این تفاهم نامه در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و به منظور تسهیل و پشتیبانی ملی و فرابخشی از ساخت داخل و رونق تولید، داخلی سازی مواد، قطعات، تجهیزات و ماشین آلات، نرم افزارها، فناوری و سیستم های مورد نیاز صنایع و همچنین فهرست پویا و به روز نیازمندی های صنایع از یک سو و استفاده از توانمندی و ظرفیت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان و صندوق حمایت از علم و فناوری از سوی دیگر، با هدف تسهیل پیوند تقاضا و عرضه فناوری و نوآوری منعقد شد.

موضوع این تفاهم نامه، ایجاد ساز وکار همکاری، مشارکت، هم افزایی و هماهنگی اثربخش بازیگران محوری زیست بوم فناوری و نوآوری به منظور رفع نیازهای صنعت و حمایت از ساخت داخل و رونق تولید است.

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید با مشارکت ۲۱۰ شرکت امروز با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و علوم، تحقیقات و فناوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

۲۱۰ شرکت بزرگ و فرادستی در حوزه‌های خودرو و قطعات، لوازم خانگی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، مخابرات، صنایع دریایی و نفت، گاز و پتروشیمی در فضای نزدیک به ۱۱ هزار متر مربع، کمبودها و نیازهای‌شان را به نمایش گذاشته و از صنعتگران، دانشگاهیان، کارگاه‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها دعوت کرده اند تا برای رفع این نیازها پیشگام شوند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا