صنعتصنعت، معدن، تجارت

نماد ساخت داخل تدوین می شود

معاون صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در نشست تخصصی چالش ها و راهکارهای ساخت داخل از تدوین  نماد ساخت داخل در این وزارتخانه خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش ایدرونیوز ، در حاشیه نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید پنل تخصصی چالش ها و نشست تخصصی راهکارهای ساخت داخل باحضور رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، فرشاد مقیمی معاون صنایع وزارت صمت ، فرشاد صالحی عضو هیات مدیره ایدرو ، علیرضا هادی مدیرکل دفتر امور طرح ها و تامین مالی وزارت صمت و کیومرث فروتنی مشاور معاون وزیرو در سالن اداری نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در ابتدای این پنل با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت : طرفین عرضه و تقاضا می توانند نیازهای خود را در معرض دید قرار دهند و امیدواریم این نمایشگاه به اهداف مورد نظر و اهداف بعدی برسد.

ابوالفضل کیانی افزود : سازمان مدیریت صنعتی تا پایان سال در صنایع خاصی با همکاری مرکز تحولات پیشرفت ریاست جمهوری، وزارت علوم تحقیقات و فناوی و صندوق نوآوری و شکوفایی به هم رسانی بین صنعت و دانشگاه را در برنامه های خود تدارک دیده است.

معاون صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در این نشست با اشاره به شناخت دقیق تر چالش ها و بحث راهکارها از تدوین  نماد ساخت داخل در این وزارتخانه خبر داد.

فرشاد مقیمی یکی از مهمترین چالشها در حوزه ساخت داخل را بحث یکپارچه سازی تقاضاها و گسستی که در این فضاها وجود دارد عنوان کرد.

وی شکاف بین نهادهای دانشی و اجرایی، نحوه پوشش دادنها برای ساخت داخل ، تعرفه گذاریها و جلوگیری از ورود کالاهای خارجی را از چالش های ساخت داخل برشمرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان چالش های موجود در عرصه صنعت یکی از این چالش ها را خریدهای خارجی صورت گرفته عنوان کرد که باید به جای آن خرید داخلی انجام پذیرد .

رضا انصاری نگاه صادرات محور ، اصلاح ساختار مالکیت بنگاه ها ، تامین منابع مالی ، بهبود فضای کسب و کار و انسجام در سیاست گذاری ها را از جمله راهکارهای تحقق ساخت داخل در بخش صنعت عنوان کرد.

 دیگر سخنران این نشست عضو هیات مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود که در خصوص چالشهای تامین مالی شرکتها در بخش صنعت سخنانی ایراد کرد.

فرشاد صالحی سرمایه گذاری خصوصی ، دریافت تسهیلات از بانک ها و سرمایه گذاری دولتی را راه هایی برای تامین مالی بخش صنعت عنوان کرد.

صالحی حرکت کشور به سمت ساخت داخل را یک مساله راهبردی عنوان کرد و گفت : ما باید یتوانیم به سرمایه گذاران خصوصی تضمین خرید اعطا کنیم.

در جمع بندی نشست تخصصی چالش ها و راهکارهای ساخت داخل در بخش صنعت اعلام شد: جهت تامین منابع مالی، سبدی از محصولات ساخت داخل تعریف شود که به صورت هم افزا با سایر دستگاه های اجرایی دنبال شود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا