صنعت، معدن، تجارت

بهره برداری از ۳.۵ میلیارد دلار طرح معدنی تا پایان ۹۸

قائم مقام و مشاور ارشد اجرایی ایمیدرو با بیان اینکه نزدیک به ۳.۵ میلیارد دلار طرح معدنی را تا پایان سال به بهره برداری می‌رسانیم، گفت: امسال حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر اکتشاف خطی انجام می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران)، عباس نعیمی اظهار داشت: نزدیک به ۳.۵ میلیارد دلار طرح را با دستور وزیر مورد پیگیری قرار دادیم که تا پایان سال به بهره برداری برسند. با بهره برداری از این طرح ها نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ هزار شغل ایجاد می شود.

وی در خصوص اکتشافات انجام شده در کشور نیز تصریح کرد: کل اکتشافات انجام شده تاکنون ۲۷۰ هزار کیلومتر خطی بوده است، اما می خواهیم در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۰۰ هزار کیلومتر اکتشاف خطی داشته باشیم که این رقم بیش از کل اکتشافات انجام شده است و این برنامه در راستای دستورات وزیر صنعت معدن و تجارت و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

قائم مقام و مشاور ارشد اجرایی ایمیدرو در خصوص نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، نیز گفت: این نمایشگاه اولین نمایشگاهی است که حالت تقاضا محور دارد و عرضه محور نیست و ما نیاز خود را تقاضا می کنیم تا افراد و شرکت های نخبه و دانش بنیان آن را تهیه کنند.

نعیمی با بیان اینکه ایدرو و شرکت های خودروسازی از این نمایشگاه می توانند بهترین بهره را ببرند، اضافه کرد: ایمیدرو نیز در کنار دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه حضوری فعال دارد و در شرکت‌های معدنی و معادن سعی کردیم در سال رونق تولید بیشتر از پارسال کار کنیم و در مواردی که به ساخت داخل نیازمند هستیم، برنامه هایی داریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا