ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سربازان آمریکایی به فناوری واقعیت مجازی مجهز می‌شوند

ارتش آمریکا سعی دارد با کمک هدست‌های واقعیت مجازی، به سربازان خود در تشخیص چهره کمک کند.

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از دیفنس‌وان، شاید یک هدست واقعیت مجازی بتواند به سربازان کمک کند تا محیط اطراف خود را از زاویه دید یک پهپاد ببینند و چهره سربازان دشمن را شناسایی کنند.

مقامات ارتش آمریکا، در حال آزمایش یک هدست جدید هستند که به سربازان کمک می‌کند تا چهره افراد مورد نظر را در میان جمعیت شناسایی کنند، ترجمه علائم راهنمایی و رانندگی را در یک کشور بیگانه به زبان انگلیسی در اختیار داشته باشند، پهپادهایی که در نزدیکی آنها پرواز می‌کنند، تشخیص دهند و محیط اطراف خود را به صورت نیمه‌مجازی ببینند.

همچنین بخوانید

پیشتر، اخباری منتشر شد که نشان می‌داد شرکت مایکروسافت قصد دارد با وزارت دفاع آمریکا در تامین هدست‌های واقعیت مجازی همکاری کند. در این راستا، مایکروسافت موظف شد تا هولولنزهای خود را اصلاح کند و آنها را با قابلیت‌های بیشتر در اختیار نیروهای نظامی بگذارد.

اکنون، ارتش آمریکا در پروژه‌ای موسوم به “IVAS”، از آخرین نمونه یک هدست سبک‌وزن رونمایی کرده است که به سربازان امکان می‌دهد عناصر دیجیتالی را با دامنه دید خود ادغام کنند. بدین ترتیب ممکن است سربازان آمریکایی، به‌زودی بتوانند سربازان دشمن را تنها با کمک یک هدست واقعیت مجازی شناسایی کنند. در پروژه IVAS، سربازان می‌توانند با کمک یک نمونه اصلاح شده از  هولولنز مایکروسافت، از کاربردهای آموزش مجازی نیز بهره ببرند.

“کریس اشنایدر” (Chris Schneider)، مدیر پروژه IVAS گفت: ما سعی داریم به‌زودی، توانایی جدیدی برای سربازان فراهم کنیم تا بتوانند افراد مورد نظر خود را جستجو و به سرعت شناسایی کنند.

ارتش آمریکا برای رسیدن به این هدف، از هدست‌ استفاده می‌کند تا نظارت و شناسایی را از یک زاویه دید دیجیتال برای سربازان فراهم کند.

مقامات ارتش انتظار دارند که قابلیت این سیستم را طی یک آزمایش در ماه اکتبر نشان دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا