بین الملل

قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسید

قیمت جهانی طلا با تنش‌های جدید در آسیای غربی ناشی از ادعای دروغین آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن یک پهباد ایرانی، برای اولین بار در ۶ سال اخیر از ۱۴۵۰ دلار در هر اونس عبور کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، در اوایل معاملات امروز به ۱۴۵۲.۶۰ دلار رسید، اما تا ساعت ۱۴:۰۴ به وقت تهران، اندکی از رشد خود را از دست داد و به ۱۴۳۹.۲۰ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید طلای آمریکا هم تا همین لحظه یک درصد جهش کرد و به ۱۴۴۰.۵۰ دلار رسید.

ناآرامی‌های غرب آسیا، تقاضا برای سرمایه‌های امن و طلا را بالا برده است. آمریکا در ادعایی دروغین عنوان کرد که یک پهپاد ایرانی را در آب‌های خلیج فارس سرنگون کرده است.

رئیس فدرال‌رزرو نیویورک جان ویلیامز، در کنفرانس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد: سیاست‌گذاران باید برای مواجهه با تورم پایین، مشوق‌های اقتصادی‌ای ارائه کنند. او گفت: نرخ بهره نزدیک به صفر است و نباید منتظر وقوع یک فاجعه اقتصادی بمانیم.

تحلیل‌گر تکنیکال رویترز، وانگ تائو، می‌گوید: قیمت طلا حالا که از نقطه مقاومت فنی ۱۴۳۹ دلار در هر اونس، عبور کرده است و می‌تواند تا ۱۴۶۱ دلار در هر اونس بالا برود.

معاملات دیروز و امروز نشان‌دهنده گرایش به خرید طلا هستند. میزان دارایی‌های طلا در «گلد تراست» بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان با پشتوانه طلا، در معاملات دیروز ۱.۴۲ درصد جهش کرد و به ۸۱۴.۶۲ تن رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا