ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ایران آمادگی کاهش تعرفه با عراق را دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کاهش تعرفه ترانزیت به صورت متقابل در دو کشور ایران و عراق، گفت: ایران آمادگی دارد تا هر میزانی که طرف عراقی نسبت به کاهش تعرفه اقدام کند، تعرفه ترانزیت با کشور عراق را پایین بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری- اطلاعات با نعیم ثجیل یسر -وزیر ارتباطات عراق- دیدار و گفت‌وگو کرد ‌و دو کشور بر سر افزایش ظرفیت‌های ارتباطی و رفع نگرانی‌های این حوزه در ایام اربعین حسینی توافق کردند.

جهرمی در این دیدار با خوب توصیف کردن تصمیم حذف ویزا میان دو کشور، گفت: مردم ایران عاشق امام حسین علیه‌السلام هستند و پیش‌بینی می‌کنم امسال چهار میلیون ایرانی در اربعین زائر حرم امام سوم شیعیان شوند، بنابراین باید در مورد رفع مشکلات و افزایش ظرفیت های ارتباطات کمیته ویژه‌ای تشکیل شود تا کارها با سرعت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه کاهش تعرفه ترانزیت به صورت متقابل در دو کشور باعث افزایش تبادلات می‌شود، افزود: ایران آمادگی دارد تا هر میزانی که طرف عراقی نسبت به کاهش تعرفه اقدام کند، تعرفه ترانزیت با کشور عراق را پایین بیاورد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پرداختن به کار مشترک اقتصادی در شرایط کنونی ضرورت دارد، اظهار کرد: ایران در حوزه‌های مختلف دارای محصولات و خدمات با کیفیتی است و این آمادگی از سمت ایران برای شروع کار مشترک اقتصادی وجود دارد.
 
دستور مستقیم وزیر عراقی برای افزایش ظرفیت ها ارتباطی میان دو کشور

وزیر ارتباطات عراق نیز با ضروری دانستن افزایش ظرفیت های ارتباطی دو کشور و رفع مشکلات، ضمن تماس مستقیم با مسوول مستقیم آن در این کشور، دستور بررسی موضوع و رفع سریع مشکلات را صادر کرد.

وی همچنین با دعوت از وزیر ارتباطات ایران و شرکت‌ها و استارت آپ‌های ایرانی برای حضور در نمایشگاه فناوری اطلاعات عراق، در مورد راه‌اندازی کار مشترک اقتصادی میان دو کشور، افزود: واردات تجهیزات بی‌کیفیت باعث صدمه به زیرساخت ارتباطی عراق شده است. بنابراین از آنجاکه از سفر قبل با تعدادی از سازندگان تجهیزات ایرانی آشنا شده و با کیفیت محصولات آنها آشنا هستم، از این پیشنهاد استقبال می‌کنم و ظرف چند ماه آینده در این زمینه پیشرفت‌های خوبی حاصل می‌شود.

در پایان دو کشور توافق کردند تا تمبر مشترکی در کشور ایران و عراق به چاپ برسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا