بین الملل

قیمت نفت با ادعای آمریکا در مورد انهدام پهپاد ایرانی صعود کرد

قیمت نفت در معاملات امروز بازارها پس از این که تنش‌های خاورمیانه به دنبال ادعای انهدام پهپاد ایرانی توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس دوباره افزایش یافت، بیش از ۲ درصد جهش کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت پیش‌خرید نفت برنت همچنان به سوی ثبت بزرگترین افت هفتگی خود در ۷ هفته گذشته پیش می‌رود. قیمت شاخص‌های نفت این هفته با امید به کاهش تنش‌های خاورمیانه، نگرانی در مورد تقاضا و کاهش تأثیر طوفان در خلیج مکزیک، به شدت افت کرده بود.

آمریکا اعلام کرد که یک کشتی جنگی آمریکایی یک پهپاد ایرانی را که به این کشتی نزدیک شده بود، در محدوده تنگه هرمز منهدم کرده است. ایران می‌گوید هیچ اطلاعی از چنین پهپادی ندارد.

پس از این بیانیه قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۱.۲۸ دلار یا ۲.۱ درصد جهش کرد و در ساعت ۷:۰۹ صبح امروز به وقت تهران، به ۶۳.۲۱ دلار رسید. این در حالی است که قیمت نفت برنت در پایان معاملات پنج‌شنبه (بامداد امروز به وقت تهران) ۲.۷ درصد سقوط کرد و برای چهارمین روز متوالی پایین آمد. به این ترتیب فعلاً شاخص برنت در این هفته بیش از ۵ درصد سقوط کرده است.

قیمت هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، پس از این بیانیه ۹۷ سنت یا ۱.۸ درصد جهش کرد و به ۵۶.۲۷ دلار رسید. در جلسه معاملاتی قبلی نفت آمریکا ۲.۶ درصد سقوط کرده بود و به این ترتیب، سقوط این هفته خود را به مرز ۶ درصد رساند.

تا ساعت ۱۳:۳۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، مقداری از رشد خود را از دست داد و به ۶۲.۸۰ دلار رسید، که همچنان ۸۷ سنت یا ۱.۴۰ درصد از قیمت بسته شده دیروز بالاتر است.

نفت آمریکا هم تا ساعت ۱۳:۴۷ به وقت تهران، اندکی از رشد قیمت خود را از دست داد، اما همچنان با ۶۲ سنت، یا ۱.۱۰ درصد افزایش نسبت به دیروز، به ۵۵.۹۱ دلار رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا