صنعتصنعت، معدن، تجارت

فعال بودن ۵۰۰ واحد تولیدی سنگ در کشور / اکتشاف ۷ درصدی معادن

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت از اکتشاف ۷ درصدی معادن در کشور و فعال بودن ۵۰۰ واحد تولید سنگ خبرداد .

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، سیف الله امیری در نشست نقش کارگزاران تبادل فناوری در رونق تولید صنایع معدنی در نخستین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری ساخت داخل و رونق تولید با بیان این مطلب گفت: سرمایه گذاری در حوزه معادن نیازمند عزمی جدی است و سرمایه گذار در زمینه اکتشاف معادن به طور جدی وارد نشده اند.

او با اشاره به اینکه کار معادن تولید است و در تحریم های بین المللی تنها بخشی هستند که آسیب نمی بینند، گفت: جوانان مستعدی در این حوزه فعال هستند که با نسل گذشته بسیار متفاوتند و نیاز به حمایت دارند.

او با اشاره به اکتشاف ۷ درصدی انجام شده در معادن کشور گفت: ۹۳ درصد از معادن کشور اکتشاف و کارتحقیقی روی آن انجام نشده است و نیازمند تحقیق است.

امیری از کشف ۲ میلیارد تنی سنگ‌ در معدنی در زنجان خبر داد و گفت: یکی از مشکلات ما در گذشته پسماندهای معادن بود ولی امروزه با رشد تکنولوژی پسماندهای معادن ارزش بیش از هزار میلیارد تومانی پیدا کرده است .

او از فعالیت ۶ هزار و ۵۰۰ واحد در تولید سنگ در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۵۰۰ واحد سنگ خوب تولید می کنند که مناسب صادرات است.

او در بخش دیگری از صحبت هایش به ساخت ماشین آلات در حوزه سنگ اشاره کرد و گفت: ساخت ماشین آلات در این حوزه نیاز به دانش دارد و نمایشگاه ساخت داخل می تواند زمینه های حضور شرکت های دانش بنیان را فراهم کند.

او آموزش، تامین نقدینگی، نبود انبار را از جمله مشکلات واحد های تولیدی برای صادرات عنوان کرد .

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا