ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هوشمندسازی مدارس با کارنامه‌های آنلاین

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه مدرسه هوشمند، گفت: بر اساس این برنامه، تمامی دستگاه‌ها ملزم هستند به حوزه هوشمندسازی مدارس وارد شده و بخشی از تکالیف را بر عهده بگیرند و در این راستا به تدریج از سال تحصیلی آینده، کارنامه دانش‌آموزان به صورت آنلاین در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهدی شرفی امروز در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه الکامپ، با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای تحقق «ایران هوشمند مدرسه هوشمند»، گفت: برنامه راهبردی «مدرسه هوشمند»، مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیز تکالیف برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور اجرایی می‌شود. پرونده الکترونیکی آموزشی و بهداشتی دانش‌آموزان، طرح واقعیت مجازی و کارنامه تحصیلی آنلاین از اهداف این برنامه راهبردی است.

وی ادامه داد: موضوع ثبت‌نام آنلاین مدارس، دریافت تائیدیه آنلاین برای انتقال و جابجایی دانش‌آموزان و نیز دریافت کارنامه تحصیلی الکترونیکی دانش‌آموزان، از جمله برنامه‌های مد نظر است و از سال تحصیلی آینده کارنامه آنلاین تحصیلی، به مرور در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحقق مدرسه هوشمند در رأس سیاست‌های دولت قرار دارد، گفت: بر اساس این برنامه، تمامی دستگاه‌ها ملزم هستند به حوزه هوشمندسازی مدارس وارد شده و بخشی از تکالیف را بر عهده بگیرند. در راستای اجرای این طرح، تمامی فرآیند آموزشی و اداری دانش‌آموزان باید با استفاده از فناوری‌های نوین انجام شود تا شاهد کاهش اختلاف تحصیلی دانش‌آموزان در کل کشور باشیم.

شرفی با اشاره به راه‌اندازی شبکه ملی مدارس اظهار کرد: در حوزه هوشمندسازی، موضوع محتوای آموزشی الکترونیک نیز یکی از محورهای اصلی است و هم‌اکنون بیش از ۱۲ هزار محتوای الکترونیکی، از این طریق ایجاد شده است. ما همچنین قصد داریم برای حمایت از تولید محتوای الکترونیکی توسط دانش‌آموزان، برنامه‌های مدونی داشته باشیم و جشنواره تولید محتوای الکترونیک دانش‌آموزان نیز در این راستا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه، مأموریت هوشمندسازی مدارس بر عهده وزارت ارتباطات و با همکاری وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده است، گفت: اتصال مدارس به یک شبکه خاص، ایجاد خدمات نرم‌افزار مناسب آموزشی در مدارس و نیز ایجاد محتوای آموزش الکترونیکی در داخل و خارج محیط مدرسه، از جمله این مأموریت‌هاست.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر نقش فناوری اطلاعات در هوشمندسازی مدارس در جهت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه دروس ملی اظهار کرد: هوشمندسازی و توانمندسازی معلمان و استفاده از محتوای الکترونیک در مدارس، از جمله برنامه‌هایی است که در وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا