صنعتصنعت، معدن، تجارت

نشست تخصصی نقش کارگزاران تبادل فناوری در رونق تولید

دومین نشست تخصصی با عنوان نقش کارگزاران تبادل فناوری در رونق تولید با حضور صاحبان نظران و متخصصین این حوزه برگزار شد در محل سالنس کنفرانس اداری نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این نشست کمال محمدی مشاور رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت رئیس‌جمهوری ، اکبر قنبرپور معاون توسعه پارک فناوری پردیس ، میلاد صدرخانلو رئیس شبکه فن بازار ایران ، مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی ، سیف الله امیری مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت و بهنام طالبی معاون مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری به ارائه دیدگاه های خود درخصوص نقش کارگزاران در زیست بوم فناوری پرداختند.
کمال محمدی از فناوری به عنوان عامل اصلی قدرت در کشورها و سازمانها نام برد و سه عامل اصلی تعامل و تبادل فناوری را متقاضیان فناوری ، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و همچنین واسطه‌های فناوری عنوان نمود.
دکتر محمدی نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید را نخستین نمایشگاهی دانست که نقش کارگزاران فناوری را مدنظر قرار داده است.
دیگر سخنران این پنل اکبر قنبرپور معاون توسعه پارک فناوری پردیس بود که درخصوص ویژگی های فن بازار ملی توضیحاتی ارائه کرد.
وی درخصوص نقش واسط های فناوری اظهار داشت : نباید بروکرها را با پیمانکاران اشتباه گرفت چرا که بروکرها راسا اقدام بهم رسانی بین طرفین عرضه و تقاضای فناوری می کنند.
سومین سخنران این نشست میلاد صدرخانلو رئیس شبکه فن بازار بود که به تشریح پدیده بروکری به عنوان پدیده ای جدید در عرضه و تقاضای فناوری پرداخت.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ بروکری گفت : شبکه فن بازار ملی گردآوری موثری از ذینفعان این اکوسیستم داشته است و تاکنون ۱۴۰۰ کاربر ، ۴هزار شرکت و ۱۳هزار و ششصد محصول فناوری و همچنین ۳۰۰ نیاز فناوری در آن به ثبت رسیده است.
مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی دیگر سخنران این نشست بود که با ذکر تاریخچه ای از تاسیس این صندوق اعلام کرد تاکنون به ۲۰۰۰ پروژه فناوری در شرکت های دانش بنیان تسهیلات اعطا کردیه ایم.
در ادامه این نشست بهنام طالبی معاون مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری یکی از سیاست های اصلی این وزارتخانه را تسهیل عرضه فناوری به متقاضیان عنوان کرد که کارگزاران فناوری در این خصوص نقش ویژه ای ایفا کردند.وی تعداد شرکت های فناور در کشور را ۴۸ هزار شرکت عنوان کرد.
سیف الله امیری مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت دیگر سخنران این نشست درخصوص ارتباط بین دانشگاه و وزارت صمت اظهار داشت : در حال حاضر ارتباط خوبی با دانشگاه ها داریم و بحث ساخت داخل به عنوان سیاست اصلی وزارتخانه در دستور کار قرار دارد.
در پایان این پنل نیز فعالان عرصه فناوری به بیان دیدگاه خود پرداختند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا