انرژی

منتظر صعود چشمگیر قیمت نفت نباشید

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی اظهار کرد: بدون یک پیشامد ژئوپلیتیکی، کندی رشد تقاضا برای نفت و تداوم اشباع عرضه جهانی، روند رشد قیمت های نفت را محدود نگه خواهد داشت و مانع از افزایش چشمگیر آنها خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، فاتح بیرول به رویترز گفت: قیمت‌ها توسط بازار مشخص می‌شوند و اگر بازار فعلی را مشاهده کنیم، می‌بینیم که تقاضا به شکل قابل ملاحظه ای آهسته شده است.

به گفته مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، میزان قابل توجهی نفت از سوی آمریکا به بازار سرازیر شده است و تولید نفت در عراق، برزیل و لیبی نیز رشد می‌کند.

همچنین بخوانید

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه اخیرش که هفته گذشته منتشر شد، اعلام کرد این افزایش عرضه، باعث ایجاد اشباع جهانی شده و عرضه جهانی نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۹۰۰ هزار بشکه در روز از میزان تقاضا فراتر رفته و در نتیجه روند بازیابی تعادل بازار نفت آهسته شده است.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، این مازاد عرضه به رشد چشمگیر ذخایر نفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ که تولید همزمان با کندی تقاضا افزایش پیدا کرد، اضافه می‌شود. به نظر می‌رسد بازار فعلا با مشکل محدودیت عرضه روبرو نیست و روند بازیابی تعادل بازار آهسته تر شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ژوییه خود اعلام کرد دورنمای رشد تقاضا در سال ۲۰۱۹ نسبت به گزارش قبلی تغییر چندانی نکرده و همچنان ۱.۲ میلیون بشکه در روز است اما بیرول در مصاحبه اختصاصی به رویترز گفت: این آژانس نرخ مورد پیش بینی برای تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۹ را با توجه به کندی رشد اقتصادی، از ۱.۲ میلیون بشکه در روز به ۱.۱ میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بیرول گفت: اگر عملکرد اقتصاد جهانی از آنچه برآورد کرده‌ایم، ضعیف‌تر شود ممکن است این آمار را در ماه‌های آینده تحت تجدیدنظر دوباره قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا