صنعت، معدن، تجارت

رصد لحظه‌ای قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک از فراهم شدن زیرساخت رصد آنلاین قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی در کشور از سوی مردم خبر داد و گفت: گواهی امضای الکترونیکی از این پس به صورت غیرحضوری صادر می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی رهبری امروز در مراسم رونمایی از سه سامانه ملی مهم در حوزه تجارت الکترونیکی اظهار داشت: امروز سه سامانه مهم ملی کشور در حوزه تجارت الکترونیک رونمایی شد که بر این اساس سامانه احراز هویت مشتریان تجارت الکترونیکی، ثبت‌نام غیرحضوری گواهی امضای الکترونیکی و اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات رونمایی آغاز به کار خواهند کرد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیک به این منظور ایجاد شده تا یک مشتری تنها یکبار اطلاعات و داده‌های خود را وارد سامانه کرده و به جای اینکه در خریدهای متعدد خود، از درگاه‌های الکترونیکی، نام کاربری و رمز عبورهای متعدد داشته باشد، بتواند با یکبار احراز هویت، از طریق تکنولوژی SSO، دسترسی به اطلاعات خود را در اختیار سامانه‌های مختلف قرار دهد.

وی تصریح کرد: در انتهای کار و پس از احراز هویت در این سامانه، یک نام کاربری و رمز عبور در اختیار وی قرار داده خواهد شد که بر روی تمامی سامانه‌های کسب و کارها، قابلیت استفاده دارد ضمن اینکه مشکل احراز هویت مشتریان و ادعاهای خلاف واقع برخی از آنها در معاملات بر روی سایت‌هایی همچون «دیوار» و «شیپور» نیز برطرف خواهد شد.

رهبری ادامه داد: در حوزه صدور گواهی الکترونیکی امضاء نیز اگرچه موضوع صدور گواهی امضاء از گذشته در کشور وجود داشته ولی ثبت‌نام غیرحضوری آن امکانپذیر نبوده و یک فرد با مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت یا اسناد رسمی، می‌بایست زمانی در حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه صرف نماید تا پس از پر کردن فرم‌های کاغذی، این گواهی امضاء را دریافت کند اما اکنون با راه‌اندازی این سامانه، حضور فیزیکی به حداقل رسیده و کاربر از هر نقطه‌ای در کشور دسترسی به سامانه داشته و ظرف یک تا دو دقیقه، اطلاعات خود را ثبت و درخواست گواهی امضاء خواهد کرد.

به گفته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پس از انجام این مراحل، یک کد رهگیری در اختیار فرد متقاضی قرار خواهد گرفت که او با در دست داشتن این کد و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا اسناد رسمی، ظرف پنج دقیقه گواهی امضای خود را دریافت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سامانه رصد قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی نیز با همکاری اصناف و سازمان حمایت، نرخ مورد تائید سازمان حمایت یا همان قیمت مصوب و نیز قیمت بازار که از سوی اصناف تهیه می‌شود، بر روی سامانه قرار خواهد گرفت و نرخ‌ها کاملاً رصد خواهند شد.

رهبری گفت: علاوه بر این حداقل، حداکثر و نرخ عُرف بازار در این سامانه برای کالاهای اساسی ارائه خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا