صنعت، معدن، تجارت

مرتضی سلطانی یک پدیده است

البرز، استانی در کنار پایتخت که یکی از قطب های تولید کشور است؛ این استان با همه زیبایی های آن میزبان بازدیدی در سطح یکی از سران قوا از مجموعه تولیدی برند شاخص صنایع تبدیلی و غذایی کشور بود.

همچنین بخوانید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، گروه صنعتی و پژوهشی زر مقصد علی لاریجانی در سفر یک روزه به استان البرز بود تا جزئیات مگاپروژه کانفیکشنری و دیگر پلنت های متعدد گروه زر و البته مجموعه تولید کننده محصول راهبردی فروکتوز توسط بنیانگذار و مسئولان این مجموعه عظیم برای رئیس قوه مقننه و هیأت همراه، تشریح شود و در جریان پروژه‌های در حال توسعه گروه صنعتی و پژوهشی زر قرار گیرند.

رئیس مجلس در حاشیه این بازدید با اشاره بر وجود تفکر توسعه در گروه صنعتی و پژوهشی زر، اظهار کرد: بازدید از این مجموعه صنعتی فعال در مرحله نخست وجود تفکر توسعه را در بنگاه‌های اقتصادی کشور نمایان کرد. این گروه صنعتی از ظرفیت توسعه بسیار مناسب برخوردار است و این امر عامل اشتغال و رونق در تولید محسوب می‌شود.

مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی پژوهشی زر نیز درباره موفقیت‌های گروه تاکید کرد: فرمول کار اینجاست که سهم نیروی انسانی را بالای نود درصد در بهره وری می دانم. اگر همه تکنولوژی روز به کار گرفته شود، سهم آن کمتر از ده درصد است. محوریت این فرایند را تحقیق و توسعه تشکیل می‌دهد که قلب و تفکر تشکیلات است.

در این بازدید شهبازی استاندار البرز، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و چهره‌های عالی رتبه استان البرز رئیس قوه مقننه را همراهی و تأثیرات پروژه‌های در حال توسعه این مجموعه صنعتی بر اشتغالزایی و رونق تولید را برای رئیس قوه مقننه تشریح کردند.

لاریجانی: گروه زر، عامل اشتغال و رونق تولید است

رئیس مجلس در حاشیه این بازدید با اشاره بر وجود تفکر توسعه در گروه صنعتی و پژوهشی زر اظهار کرد: بازدید از این مجموعه صنعتی فعال در مرحله نخست وجود تفکر توسعه را در بنگاه‌های اقتصادی کشور نمایان کرد و این امر عامل اشتغال و رونق تولید است.

لاریجانی، اولویت فعلی کشور را حمایت از بنگاه‌های اقتصادی فعال دانست و تاکید کرد: اولویت کشور این است که ما بنگاه‌هایی که توان ایجاد جهش در تولید را دارند مورد حمایت قرار دهیم. البته برخی از مشکلات و مسائل ممکن است از نظر قانونی منطقی باشد اما با توجه به شرایط تحریمی و خاصی که در آن قرار داریم باید موضوع را به صورت خاص ببینیم..

بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر: من فرزند فقرهستم

مرتضی سلطانی در مراسم تجلیل از صنعتگران البرز، با اشاره به چالش‌های فعلی تولید، تاکید کرد: دوستان تولیدکننده ام در این مراسم به مشکلات اشاره کردند و پیشنهاداتی ارائه دادند. به درستی بدانیم کسی که امروز میزبان ایشان هستیم، آقای دکتر لاریجانی در مسند تصمیم گیری ملی کشور با مشکلات تولید و غیر تولید زندگی می‌کنند.

این صنعتگر کهنه کار در این سخنرانی نقش تولیدکنندگان در عرصه تصمیم سازی و بهره وری صنعت کشور مؤثر برشمرد و اظهار کرد: تولیدکنندگان در گفتمان‌های پیشنهادی مؤثر به عنوان تصمیم سازان عرصه تولید قادر به ارائه پیشنهادات مؤثر برای تصمیم گیری مسئولان هستند. زیرا تولیدکننده کسی است که ادبیات تولید را می‌داند و در این شرایط سخت سرسختانه کار می‌کند.

دارنده نشان امین الضرب (کارآفرین برتر) تاکید کرد: شما در سرزمینی زندگی می‌کنید که کسانی برای دفاع از آرمان‌ها و شرف به خارج از مرزها می‌روند و دشمن کثیف داعش، سر اینها را می‌برد و فرزند سه ساله اورا دردمند می‌کند. در این موقعیت شما تولید کنندگان برنامه تان چیست که این بچه ۲۰ سال دیگر از شما کار می‌خواهد؟ ۲۰ سال‌آینده ما باید برای فرزند شهید حججی شغل درست کنیم. آیا باید ما هم تسلیم مشکلات شویم؟ یا تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

این کارآفرین در جمع صنعتگران با تاکید بر این نکته که من اگر یک سلول از شهیدان حججی و همت‌ها در وجودم داشته باشم، مگر می‌توانم برای ارتقای نام کشورم کوتاه بیایم، گفت: «من؛ مرتضی سلطنی فرزند فقر هستم. در قلعه مبارک آباد قم به دنیا آمده ام. در اینجا می‌خواهم خاطره‌ای را با شما در میان بگذارم. آن ایام از روستا برای ما نان می‌آوردند و ما ماهانه مصرف می‌کردیم. من هفت ساله بودم که چند روز نان سنگکپ هوس کرده بودم و چندبار از مرحوم مادرم خواستم که برایم بخرد او که مشغول گیوه چینی بود گفت: پسرم برو تلاش کن کار کن روزی می‌شود که اگر درست کار کنی هزاران نفر سر سفره تو بنشینند. من امروز افتخار این را دارم که ده هزار و سیصد نفر در هلدینگ زر مشغول به کار هستند. یعنی من اگر یک سلول از عظمت وجود شهیدان همت و حججی ها در وجودم داشته باشم، مگر می‌توانم کوتاه بیایم؟ ما اگر همدلی و توانمندی‌ها را توجه نیروی انسانی را با عشق و توکل بپذیریم. مگر می‌شود تسلیم مشکلات شویم؟

سلطانی افزود: نظارت‌های جزیره‌ای با فرهنگ سازی درست می‌شود. شما در جامعه ایران زندگی می‌کنید. با تفکر و رفتار آن آشنا هستید. می‌گویند از یک حدی بزرگ‌تر شوی تو را می‌زنند. من یک کار درست را با هزاران مهندسان توسعه گرا و پیشرو و تحقیق و تو سعه پژوه را متوقف کنم که می‌ترسم؟ پس کار می‌کنم و تمام وجودم را هم می‌گذارم. هلدینگ زر که من بنیانگذار آن هستم با ۱۷ شرکت در زمینه‌های خدماتی فنی لجستیکی تولیدی آی تی فعال است. با افتخار چهار ذینفع دارم من و پسرم آرش سلطانی و دو برادر زاده ام محسن و مهدی امینی و با همدلی و عشق در کنار هم برای سرزمینمان کار می‌کنیم. برند زر از اول انقلاب فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون ۴۰ سال سابقه حضور در صنعت کشور را دارد.

وی با پاسخ به این پرسش که برخی از او می‌پرسند، فرمول موفقیتت کجاست؟، ادامه داد: فرمول کار اینجسهم نیروی انسانی را بالای نود درصد در بهره وری می دانم. اگر همه تکنولوژی روز را به کار بگیری سهم آن کمتر از ده درصد است. محوریت این فرایند را تحقیق و توسعه تشکیل می‌دهد که قلب و تفکر تشکیلات است. به امید روزی که دشمنی‌ها اگر صد برابر شد همبستگی ما تولیدکنندگان هم بیشتر و با توکل و همدلی این مزیت‌ها و توانمندی‌ها در راه توسعه ایران عملیاتی و ایران را فخر جهان کنیم.

این کارآفرین از کشور ایران به عنوان بهشت سرمایه گذاران یاد کرد و با اشاره به فعالیت‌های صنعتی مبتنی بر دانش گروه صنعتی زر، توضیح داد: من به عنوان مرتضی سلطانی که سرباز صنعت سرزمینم هست؛ چرا که ایران با وجود همه مشکلات، بهشت سرمایه گذاران است. بنده و خانواده بزرگ صنعتی زر این افتخار را داریم که در شهر هشتگرد استان البرز پالایشگاه غلات زر را به بهره برداری شود.

سلطانی با اشاره به نقش آفرینی جوانان در پیشرفت صنایع ایران، گفت: «جوانان دانش بنیان ایران در زمینه مهندسی، دوش به دوش مهندسان امریکایی فعالیت می‌کنند. اما باید بستر مناسب برای این عزیزان فراهم شود و در مسیر درست دانش قرار گیرند. آن وقت اینجا گلستان فرصت هاست. هنر مهندسی ما در کشور جلوتر از کارهای دیگر است از خاورمیانه که حتماً جلوتر است.

بنیانگذار گروه صنعتی زر، خلق فضای تعاملی را در میان تولیدکننده راهکاری برای همبستگی صنعتگران و رونق تولید، دانست و گفت: دوستان یادمان باشد ما تولیدکننده هستیم، ادبیات تولید در همه جای دنیا متفاوت از یکدیگر و همراه با مشکل است. مشکلاتی در دو بخش؛ مشکلات درون بنگاه یعنی بهای تمام شده، کیفیت توجه به نیروی انسانی و ارتباطات. مشکلات بیرون بنگاه که دست ما نیست، اما می‌توان با تعامل، تفکر، برنامه درست و با وجود مشکلات درون، مشکلات بیرون را هم بدون کشیدن دیوار بین دولت و مجلس در ایجاد یک فضای تعاملی بسیار صمیمانه، کاهش داد.

رئیس مجلس: مرتضی سلطانی یک پدیده است

رئیس قوه مقننه کشور در جمع صنعتگران و کارآفرینان استان البرز، مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر را پدیده معرفی کرد و گفت: قبل از حضور در این مراسم از گروه صنعتی و پژوهشی زر دیدن کردیم و آقای سلطانی روند توسعه این مجموعه صنعتی را برای ما شرح دادند. در اینجا باید بگویم شخص آقای سلطانی در نوع خود (جامعه کارآفرینی) یک پدیده محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: آقای سلطانی در مسیر بازدید بدون اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که با آن روبروست بر این نکته تاکید داشت که با تلاش و پشتکار این مجموعه را توسعه داده؛ این روحیه ارزشمند است.

لاریجانی خطاب به حاضرین در این مراسم با تاکید بر اینکه باید روی پای خود بایستیم، اظهار کرد: داشتن این روحیه در کشور ارزشمند است، تولیدکنندگان باید با حفظ چنین روحیه‌ای باید با مشکلات مقابله کنند.

لاریجانی ادامه داد: معوقات مالیاتی و بانکی روز گذشته در صحن مجلس مورد بررسی قرارگرفت برخی از معوقات مطابق قانون باید پرداخت شود اما باید بفهمیم شرایط اوضاع متفاوت است و باید مکانیزم ها برای تولیدکنندگان واقعی عوض شود البته نباید اجازه سو استفاده دهیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا