صنعتصنعت، معدن، تجارت

راهکار خوداتکایی ارتباط دولت با صنوف است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ایده برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل» جالب است و در شرایط تحریم می‌تواند خوداتکایی را در کشور تقویت کند.

نورمحمد تربتی‌نژاد ـ نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس ـ در گفت‌وگو با ایدرونیوز اظهار کرد: درحالی‌که کشور در شرایط تحریم است، یکی از راهکارها برای تقویت خوداتکایی، در ارتباط قرار گرفتن بخش‌های دولتی و صنایع با نمایندگان صنوف مختلف است تا آن‌ها بتوانند نیازها را برطرف کنند.

او ادامه داد: وقتی دو طرف (دولتی و خصوصی) از مشکلات و نیازهای یکدیگر با خبر شوند، می‌توانند با هدف پاسخ به نیازها و برطرف کردن کمبودها، با استفاده از منابع داخلی با روش‌های ابتکاری گروه‌های صنفی اقدام کنند. به این ترتیب، به صنایع کمک می‌شود و در شرایط تحریم، برنامه‌ریزی بهتری می‌توان داشت.

این نماینده مجلس همچنین گفت: بخش خصوصی در کوتاه‌مدت، توانایی‌هایی دارد، اما می‌تواند براساس نیازهای موجود برای بلندمدت نیز برنامه‌ریزی کند.

تربتی‌نژاد معتقد است: بخش خصوصی انگیزه بیشتری برای تولیدات کیفی و همچنین رفع نیازهای کشور دارد.

وی درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» در جلوگیری از خروج ارز نیز اظهار کرد: وقتی تولیدات داخلی افزایش یابند و به خارج نیازمند نباشیم، طبیعتا صرفه‌جویی ارزی می‌شود و اقتصاد کشور قدرت می‌گیرد.

نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط ایدرو برگزار شده و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا