امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پرداخت ۳۰ میلیارد تسهیلات در قالب ۲۰۰۰ پرونده خسارت سیل کشاورزی

خرم‌آباد- مدیر کل مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تشکیل ۴۰ هزار پرونده خسارت سیل در بخش کشاورزی کشور برای دریافت وام گفت: ۳۰ میلیارد تسهیلات در قالب ۲ هزار پرونده پرداخت شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید محمد موسوی امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از کل دو هزار و ۶۹۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض اختصاص یافته به حوزه کشاورزی خسارت دیده از سیلاب در کشور ۵۰ درصد اعتبار شامل یک هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است، اظهار داشت: تاکنون ۱۶۵ هزار پرونده با ۲,۰۳۳ میلیارد تومان در حوزه کمک‌های بلاعوض بخش کشاورزی تشکیل شده است.

وی افزود: ۱۱۰ هزار پرونده با ۶۵۱ میلیارد تومان توسط کمیته‌های تخصصی مورد بازدید و بررسی میدانی قرار گرفته است.

مدیر کل مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار پرونده با ۴۰۰ میلیارد اعتبار نیز به تصویب کارگروه‌های استانی رسیده و ۲۲ هزار پرونده به مرحله پرداخت کمک بلاعوض رسیده است.

موسوی با اشاره به اینکه در بخش تسهیلات قرض الحسنه نیز ۴۰ هزار پرونده با اعتبار ۴۱۰ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده است، گفت: تسهیلات ۲ هزار پرونده به مبلغ ۳۰ میلیارد نیز به مرحله پرداخت رسیده است.

وی با بیان اینکه کل خسارت سیل در بخش کشاورزی ۱۳ هزار و ۷۱۰ میلیارد بوده است، تصریح کرد: ‬۵۲ درصد خسارت‌ها در حوزه زراعت، ۸ درصد باغبانی، ۱۴ درصد دام و طیور و آبزیان و ۲۶ درصد در حوزه زیرساخت‌های کشاورزی بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در رابطه با خسارات وارد شده به زیرساخت‌های بخش کشاورزی در سامانه سجاد این بستر فراهم شده که اطلاعات دقیق و میدانی استان‌ها منعکس شود و امیدواریم طی دو هفته آینده برای پشتیبانی مالی مرمت زیرساخت‌ها اقدام لازم را داشته باشیم، افزود: البته در حین و بعد از سیل بحث احیای زیرساخت‌ها به سرعت از سوی مراکز جهاد کشاورزی انجام شد.

موسوی یادآور شد: تأمین منابع مالی این بخش نیز به زودی به تصویب می‌رسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا