صنعتصنعت، معدن، تجارت

وزارت صمت و رسانه ملی ­تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه گسترش همکاری‌ در حمایت از نهضت ساخت داخل امضاء کردند

به گزارش آرمان اقتصادی، این تفاهم نامه را محمدباقر عالی معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  و سید مرتضی میرباقری معاون سیما و رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید در صدا و سیما در حاشیه سومین روز برگزاری نخستین نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آن را امضاء کردند.

تهیه و تولید برنامه ها با رویکرد نهضت ساخت داخل ، معرفی الگوهای شرکت های دانش بنیان ، ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از توان تولید داخلی درکشور، فرهنگ سازی و تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی و اهتمام مضاعف به ایجاد همگرایی و تقویت عزم ملی همه دستگاه‌ها در حوزه رونق تولید و ساخت داخل از اهداف این تفاهم نامه است.

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید آن را نمایشگاه منحصر به فردی در تاریخ نیم قرن اخیر صنعت ایران خواند و گفت : این نمایشگاه رویکرد تازه ای محسوب می شود و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در رونق تولید است.

محمدباقر عالی با بیان اینکه نهضت ساخت داخل از محورهای  کلیدی برنامه های ۷گانه وزارت صمت محسوب می شود ، تصریح کرد : نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل به منزله نقطه آغازین تحقق کلان برنامه رونق تولید است.

معاون سیما و رئیس ستاد رونق تولید در رسانه‌ ملی نیز با اشاره به ماهیت متفاوت این نمایشگاه تصریح کرد : رسانه ملی تاکنون ۳ راهبرد را در حمایت ازرونق تولید پیگیری می کرد و با امضای این تفاهم نامه و همکاری با وزارت صنعت در نهضت ساخت داخل به منزله راهبرد چهارم برای رسانه ملی خواهد بود.

مرتضی میرباقری با اشاره به جایگاه بالای رسانه ملی گفت : نهضت ساخت داخل نیاز به فرهنگ سازی دارد و این تفاهم نامه تاکیدی بر این مساله است که رسانه ملی با تمام ظرفیت وارد این عرصه شود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا