صنعتصنعت، معدن، تجارت

وزارت صمت و رسانه ملی ­تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه گسترش همکاری‌ در حمایت از نهضت ساخت داخل امضاء کردند

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، این تفاهم نامه را محمدباقر عالی معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  و سید مرتضی میرباقری معاون سیما و رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید در صدا و سیما در حاشیه سومین روز برگزاری نخستین نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آن را امضاء کردند.

تهیه و تولید برنامه ها با رویکرد نهضت ساخت داخل ، معرفی الگوهای شرکت های دانش بنیان ، ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از توان تولید داخلی درکشور، فرهنگ سازی و تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی و اهتمام مضاعف به ایجاد همگرایی و تقویت عزم ملی همه دستگاه‌ها در حوزه رونق تولید و ساخت داخل از اهداف این تفاهم نامه است.

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید آن را نمایشگاه منحصر به فردی در تاریخ نیم قرن اخیر صنعت ایران خواند و گفت : این نمایشگاه رویکرد تازه ای محسوب می شود و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در رونق تولید است.

محمدباقر عالی با بیان اینکه نهضت ساخت داخل از محورهای  کلیدی برنامه های ۷گانه وزارت صمت محسوب می شود ، تصریح کرد : نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل به منزله نقطه آغازین تحقق کلان برنامه رونق تولید است.

معاون سیما و رئیس ستاد رونق تولید در رسانه‌ ملی نیز با اشاره به ماهیت متفاوت این نمایشگاه تصریح کرد : رسانه ملی تاکنون ۳ راهبرد را در حمایت ازرونق تولید پیگیری می کرد و با امضای این تفاهم نامه و همکاری با وزارت صنعت در نهضت ساخت داخل به منزله راهبرد چهارم برای رسانه ملی خواهد بود.

مرتضی میرباقری با اشاره به جایگاه بالای رسانه ملی گفت : نهضت ساخت داخل نیاز به فرهنگ سازی دارد و این تفاهم نامه تاکیدی بر این مساله است که رسانه ملی با تمام ظرفیت وارد این عرصه شود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا