صنعتصنعت، معدن، تجارت

رونق تولید برنامه راهبردی توسعه کشور است

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بازدید از نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید گفت :برگزاری نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید کار بسیار ارزشمندی است به ویژه این که تقاضا محور است.

همچنین بخوانید

به گزارش ایدرونیوز ، معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: اقلام کالایی، قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع مختلف کشور برای درونسپاری و داخلی سازی در این نمایشگاه عرضه شده است.

حسینعلی امیری گفت: میزان نیازهای داخلی در صنایع مختلف کشور در این نمایشگاه معرفی شده و از سویی دیگر شاهد استقبال شرکت ها و واحدهای فناور و دانش بنیان برای تامین و ساخت داخلی نیازمندی ها هستیم.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به مشارکت بخش های علمی کشور اعم از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و همچنین وزارت علوم و تحقیقات، گفت: نمایشگاه فرصت های ساخت داخل می تواند انگیزه ساز فعالیت صاحبان فکر و افراد خلاق باشد و می توانند خلاء های موجود در بخش های مختلف تولید را پر کنند.

وی افزود: جا دارد از وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاونین و مدیران وزارت صمت در خصوص راه اندازی و پیگیری نتایج این نمایشگاه تقدیر نمود.

وی گفت: اقدامات صورت گرفته در جهت ساخت داخل و درونسپاری نیازمندی های صنعتی کشور، در عمل می تواند آثار تحریم ها را کاهش و یا حتی از بین ببرد.

امیری در مورد افزایش همکاری ها میان دستگاه های دولتی برای تحقق ساخت داخل و رونق تولید، گفت: پیش نیاز این همکاری ها یک “باور” حقیقی است که اگر دستگاه های دیگر به این باور برسند که در عمل کنار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرند هم ساخت داخل بهترین نتایج را به بار خواهد آورد و هم رونق تولید تحقق خواهد یافت.

امیری اضافه کرد: معتقدیم که اگر تولید رونق یابد و واحدهای صنعتی با ظرفیت کامل کار کنند به نوعی در جهت کم کردن و از بین بردن آثار تحریم های ظالمانه موثر است.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: بخش قابل توجهی از بیش از ۶۰ لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی در خصوص رونق تولید، توسعه اشتغال، ارتقای سطح معیشت مردم، اصلاح نظام بانکی و اصلاحاتی است که در حوزه اقتصاد باید صورت بگیرد.

امیری در ادامه اضافه کرد: ۲۲ اولویت دولت در قالب لوایحی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده عمدتا در حوزه اصلاحات اقتصادی و رونق تولید و ارتقای سطح معیشت مردم است.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا