صنعتصنعت، معدن، تجارت

فصل جدیدی با برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل» آغاز می‌شود

عضو هیات رییسه فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» حلقه ارتباط بخش صنعت را با شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، دانشگاهیان و صاحبان ایده برقرار می‌کند.

همچنین بخوانید

رمضانعلی سبحانی‌فر ـ نماینده سبزوار و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ـ در گفت‌وگو با ایدرونیوز اظهار کرد: با برگزاری این نمایشگاه، فصل جدیدی آغاز می‌شود و اقدام بسیار مفیدی است؛ چراکه افراد توانمندی در جامعه هستند که ارتباط‌‌شان با صنایع معدنی، الکترونیکی، مخابراتی، پتروشیمی، گاز، خودروسازی و … به‌سختی می‌تواند برقرار شود و برگزاری این نمایشگاه، فرصتی برای ایجاد این ارتباط است.

او با بیان این‌که نمایشگاه یادشده کمک بسیار خوبی برای رونق تولید داخلی است، ادامه داد: در نمایشگاه‌ها معمولا تولیدات در معرض دید گذاشته می‌شوند؛ اما نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل» به‌دنبال این است که نیازها را اعلام کند تا تامین‌کنندگان بتوانند با اطلاع از نیازهای صنایع بزرگ و کوچک، به تولید بپردازند، به‌جای این‌که صاحبان صنایع به‌دنبال رفع نیازهای‌شان در جامعه باشد، در نمایشگاه حضور می‌یابد و تامین‌کنندگان به آن‌ها دسترسی خواهند داشت و دو طرف رودرو با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن همچنین گفت: وقتی افرادی شناسایی شوند که تامین‌کننده نیازها هستند، دیگر لازم نیست کالایی از خارج وارد شود و طبعا ارز نیز از کشور خارج نمی‌شود، این روند به اشتغال‌زایی بیشتر هم می‌تواند کمک کند.

او تاکید کرد: وجه غالب نمایشگاه پیش رو، تامین نیازها از طریق تولیدات داخلی است که شاید محصول آن به‌شکل مستقیم در زندگی عموم مردم تاثیر نداشته باشد، ولی وجه دیگر آن، تامین قطعات، لوازم و ابزار مورد نیاز صنایع بزرگ است که تولیدات آن‌ها مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد. در مجموع، چنین نمایشگاه‌هایی به حمایت از مصرف‌کنندگان کمک می‌کند.

نماینده سبزوار در مجلس اضافه کرد: تولیدکنندگان زیادی در جامعه هستند که کارخانه‌ها از محصولات آن‌ها بی‌اطلاع هستند. این افراد به ما به‌عنوان نماینده مردم مراجعه کرده‌اند. تجهیزات و قطعاتی که آن‌ها تولید می‌کنند، شبیه محصولات کشورهای توسعه‌یافته است؛ اما این تولیدکنندگان گمنام هستند و اگر ارتباط آن‌ها با صنایع برقرار شود، می‌تواند به رونق تولید داخل کمک کند.

نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط ایدرو برگزار شده و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا