انرژی

برق چند اداره پرمصرف پایتخت قطع شد؟

از ۲۲ تیرماه با هدف مدیریت مصرف برق در زمان پیک، اولتیماتوم یک هفته‌ای به اداره‌های پایتخت داده شد و مصرف برق ۱۰۰۰ اداره زیر ذره‌بین قرار گرفت که با گذشت حدود یک هفته از این اقدام به نظر می‌رسد اداره های تهران خیلی هم پر مصرف نبودند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ۲۲ تیرماه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد که به دستگاه‌های پرمصرف مهلت یک هفته‌ای داده می‌شود و در صورت استمرار این شرایط، برق مراکز یاد شده با هماهنگی استانداری تهران قطع خواهد شد. در ۲۴ تیرماه نیز اعلام شد برق ادارات پرمصرف اداری دولتی و غیردولتی پایتخت در راستای بخشنامه استانداری مبنی بر کاهش مصرف انرژی، قطع خواهد شد؛ خبری که حاکی از جدیت وزارت نیرو در اجرا کردن طرح‌های مدیریت مصرف بود.

برق ۱۵ دستگاه دولتی قطع شد

همچنین بخوانید

در این راستا، حسین صبوری- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ – در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه‌ استاندار درمورد دستگاه‌های ملی و استانی مستقر در استان و شهر تهران، اظهار کرد: این مصوبه چند بند مهم داشت؛ نخست آنکه دستگاه‌های دولتی باید ۱۰ درصد مصرف خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند. دوم این‌که از ساعت ۱۲ تا ۱۸ باید دمای سیستم‌های سرمایشی خود را روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند و تمام یا بخشی از مصرف خود را از ساعت ۱۲ تا ۱۶ از طریق برق اضطراری استفاده کنند.

وی با بیان این‌که ۱۰۰۰ مرکز بزرگ دولتی برای این امر هدف‌گذاری شد، گفت: ۲۵۰ نفر از همکاران ماموریت پیدا کردند که به مراکز مذکور مراجعه و میزان مصرف برق این مراکز را با چک لیست‌هایی که در اختیار داشتند، بررسی و گزارش کنند. البته ۱۰۰۰ دستگاه پرمصرف نیستند بلکه مصرف دیماند آن‌ها بالاست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر این‌که بخش عمده‌ای از دستگاه‌ها بخش‌نامه مذکور را رعایت کردند، افزود: در میان برق تعدادی از دستگاه‌ها که به آن‌ها اخطاریه هم داده بودیم اما مصرف را رعایت نکرده بودند، با هماهنگی استانداری تهران برای دقایقی قطع شد.

صبوری تعداد دستگاه‌های مذکور را ۱۵ عنوان کرد و گفت: علی رغم اینکه هوا گرم و مصرف برق بالاست هم مردم و هم دستگاه ها همراهی می‌کنند که مصرف را مدیریت کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا