انرژی

بازار نفت نگران منطقه خلیج فارس است

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: رویدادهای که طی چند روز اخیر بویژه در منطقه مهم خلیج فارس رخ داده بازار نفت را نگران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدعلی خطیبی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: واقعیت قضیه اینکه افزون بر ۱۸ میلیون بشکه نفت از منطقه خلیج فارس به بازارهای جهانی عرضه می شود.

وی همچنین اظهارداشت: بطور طبیعی هر اتفاقی در این منطقه حادث شود می تواند بازار نفت را نگران کند و برعکس اگر امنیت در منطقه حکمفرما باشد به واقع می توان گفت بازار نفت به نوعی امن است.

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: بازار نفت در حال حاضر نگران منطقه خلیج فارس و همینطور آزادی تردد نفتکش ها در آبراهه های بین المللی است.

وی افزود: همان طوری که هم واقفند نفتکش ها آزادند در آبراهه های بین المللی تردد کنند.

خطیبی اظهارداشت: انگلیسی ها به دلائلی که نفتکش حامل نفت ایران را در جبل الطارق توقیف کردند نمی توان به این بهانه ها آزادی تردد نفتکش ها را در آبراهه های بین المللی از بین برد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: این اقدامات و رفتارهای مشابه می تواند به آزادی تردد در تمامی آبراهه های بین المللی لطمه وارد کند.

نماینده سابق ایران در اوپک افزود: حوادثی که در مناطق دیگر مانند کانال سوئز و موارد مشابه اتفاق افتاده بدون شک بازار نفت را ملتهب می کند.

وی اظهارداشت: وقتی باز نفت ملتهب و نگران شود نرخ بیمه نفتکش ها و بسیاری دیگر از هزینه ها به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

خطیبی اظهارداشت: افزایش نرخ بیمه به نوعی هزینه ای که مصرف کننده در نهایت باید پرداخت کند.

وی تصریح کرد: افزایش نرخ بیمه و نظایر این علامت های که بازار نفت می فرستد که نسبت به جابجایی نفت، عرضه نفت، امنیت عرضه انرژی و غیره نگران است.

نماینده سابق ایران در اوپک یادآورشد: اقداماتی که این روز ها به خصوص در بحث توقیف نفتکش حامل نفت ایران در آب های بین المللی اتفاق افتاده حتی با حقوق انسان ها در تعارض است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا