امور زیربناییراه و ساختمان

ایران در حال تبدیل به سازنده و صادرکننده رادار است/ افزایش ایمنی پرواز در پرریسک‌ترین مناطق کشور

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: افتتاح مرکز عملیات ایمنی و اضطراری فرودگاه‌ها و سایت راداری کوشک بزم یک اقدام راهبردی در جهت پیاده‌سازی سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است تا شاهد پویش حداکثری راداری در آسمان کشور باشیم و عملکرد پروازها را آنالیز کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در مراسم افتتاح مرکز عملیات ایمنی و اضطراری با بیان اینکه همواره ایمنی در اولویت قرار دارد، گفت: با افتتاح این مرکز و سایت راداری کوشک بزم پایش و مانیتور رفتاری در پروازها و فرودگاه‌ها وسیع‌تر خواهد شد و امروز فاز اول آن را به بهره‌برداری رساندیم.

وی ادامه داد: افتتاح مرکز عملیات ایمنی و اضطراری فرودگاه‌ها و سایت راداری کوشک بزم یک اقدام راهبردی در جهت پیاده‌سازی سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است تا شاهد پویش حداکثری راداری در آسمان کشور باشیم و عملکرد پروازها را آنالیز کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بهره‌برداری از این امکانات کمک می‌کند تا ایمنی را در پرریسک‌ترین مناطق هم به حداکثر برسانیم.

اسلامی ادامه داد: افتتاح و بهره‌برداری از این تجهیزات یک پیام مهمی دارد و آن هم این است که ایران همواره در مسر توسعه گام برداشته و دشمن به هیچ وجه نتوانسته ما را از مسیر رشد و تعالی زیرساخت‌ها متوقف کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز پایان توسعه سایت‌ها و پوشش‌های راداری نیست و تا پایان بهمن ماه تمام فرودگاه‌ها به این رادارها مجهز می‌شوند، گفت: ایمنی در لایه‌های مختلف افزایش داده‌ایم و با افزایش رودهای مختلف به دنبال کاهش هزینه‌های هوانوردی و افزایش حداکثری ایمنی هستیم تا بتوانیم پروازهای بیشتری را جذب آسمان ایران کنیم و حرکت در مسیر توسعه را ادامه دهیم.

همچنین وی در مراسم بهره‌برداری و افتتاح رادار TMA (ترمینال هوایی ایران) با اشاره به توانمندی نیروهای انسانی شرکت‌های فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ایران در حال تبدیل شدن به سازنده و صادرکننده رادارها است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما افزایش استانداردهای جهانی مراقبت‌های پرواز است، گفت: با نصب این رادار پوشش منطقه‌ای شمال کشور و محدوه تهران به طور کامل محقق شده است و از وقتی هواپیما روی باند موتور خود را روشن می‌کند تا زمان اوج گرفتن و ادامه مسیر، اطلاعات لازم از طریق سیستم مراقبت پرواز داده می‌شود و به طور کامل تحت کنترل و نظارت خواهد بود.

اسلامی افزود: این یک اقدام اساسی برای افزایش سلامت و ایمنی پروازها است و امیدواریم پوشش صددرصدی را بر فضای کشور به وجود بیاوریم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا