بورسصوتفرابورس

فین‌تک‌ها در حال درنوردیدن تمامی بازارهای مالی

مدیر ارتباطات فرابورس ایران عنوان کرد:

مدیر ارتباطات فرابورس ایران گفت: فین تک ها و تکنولوژی های مالی رفته رفته در حال درنوردیدن تمامی بازارهای مالی در سطح دنیا هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مبینا بنی اسدی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: فین تک ها در پیشرفت و سهولت عملکرد این حوزه ها بسیار نقش آفرینند.

وی همچنین اظهارداشت: بلاک چین نیز در این زمینه می تواند به بازارهای مالی خیلی کمک کند و در دنیا هم این اتفاق در حال رخ دادن است.

همچنین بخوانید

مدیر ارتباطات فرابورس ایران گفت: تکنولوژی بلاک چین به نظر می رسد به نوعی انقلاب در بازارهای مالی ایجاد کند با توجه به امکانات و تکنولوژی های زیرمجموعه ای که دارد.

وی افزود: تکنولوژی جدیدی که در بازارها مطرح می شود نیاز به این دارد که بررسی شود چرا که هر نوع تکنولوژی ضمن داشتن فرصت های سازنده می تواند تهدیدهای مخرب نیز داشته باشد.

بنی اسدی تصریح کرد: اقدام فرا بورس مبنی بر دعوت ازتیم‌ های فنی و صاحب ‌نظران اکوسیستم بلاک‌چین شاید در این خصوص صورت گرفته باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون بطور مشخص نمی توان گفت که آیا حضور بلاک چین در ایران ضروری است یا استفاده از تکنولوژی مزبور می تواند در کشور تحول ایجاد کند چون در بستر مطالعات این اتفاق روشن خواهد شد.

مدیر ارتباطات فرابورس ایران گفت: پس از انجام مطالعات بر روی فعالیت تیم های که حاضر هستند می توان این تصمیم را گرفت که بلاک چین در کنار فرصت های که دارد آیا تهدیدات این تکنولوژی قابل چشم پوشی است یا نه؟!

وی افزود: فرابورس ایران از تیم های که در حوزه مزبور فعال هستند کمک خواسته تا این فرصت ها و تهدیدها را به دقت بررسی تا بتوان به نتیجه ای معقول و منطقی دست یافت.

بنی اسدی در ادامه یادآورشد: بطورکلی با توجه به حوزه فعالیت فرابورس سه موضوع مشخص تعیین شده تا در راستای اهداف و فعالیت های عملکردی خود این مجموعه باشد که انتشارو معاملات توکن با پشتوانه انواع اوراق بهادار مانند گواهی های شراکت تامین مالی جمعی، انتشارو معاملات توکن با پشتوانه اوراق بهادار مبتنی بر انواع دارایی های مادی و معنوی و بهره گیری های از قراردادهای هوشمند در فرآیندهای انجام معاملات به خصوص بورسی از جمله این موضوعات است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا