بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

توکن SKYC مبتنی بر شبکه ققنوس رونمایی شد

معاون فنی شرکت ققنوس از تولید و طراحی توکن SKYC مبتنی بر شبکه ققنوس با هدف احراز هویت خبر داد.

 

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایبِنا، شرکت ققنوس با حضور مدیران ارشد خود و جمعی از اصحاب رسانه در ساعات پایانی بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ از سپیدنامه توکن  SKYC رونمایی کرد.

محمد جواد صمدی، معاون فنی شرکت ققنوس در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ گفت: در شبکه ققنوس بستری برای توکنیزاسیون مجموعه‌ای از دارایی‌ها آماده شده است؛ یکی از دارایی‌های افراد اطلاعات هویتی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در بستر ققنوس طرحی وجود دارد که  با استفاده از آن می‌توان توکن ویژه‌ای برای مدیریت اطلاعات هویتی  با عنوان SKYC عرضه شود؛ این توکن در شبکه ققنوس طراحی شده و افراد مبتنی بر این توکن می‌توانند با استفاده از قابلیت خود اظهاری مجموعه‌ای از اطلاعات هویتی را به شبکه اعلام کنند و سپس توسط یکی از ارکان اعتباری شبکه ققنوس که میزبانان آن‌ها هستند اطلاعات با اصل اسناد تطبیق داده شود و صحت آن‌ها سنجیده شود تا در نهایت مشخص شود که اطلاعات از دقت و اصلات برخوردار است یا این که اطلاعات به صورت دقیق به سیستم اعلام نشده است.

معاون فنی شرکت ققنوس افزود: در صورتی که اطلاعات اعلام شده از سوی کاربر دارای اصلت لازم باشد و مورد تایید قرار بگیرد، مبتنی بر اطلاعات تایید شده یک توکن هویتی برای فرد صادر می‌شود و توکن SKYC بیانگر اطلاعات هویتی از جمله اطلاعات شناسنامه، کارت ملی، اطلاعات مکانی، شغلی و امضای دیجیتال فرد است که با استفاده از این سرویس امکان افتتاح حساب بدون احراز هویت فیزیکی در شعب  برای افراد با استفاده از توکن فراهم می‌شود.

صمدی تاکید کرد: ققنوس در این روش الزامات لازم در خصوص پوشش نیازمندی‌های حریم خصوصی افراد و نیازمندی‌های لازم در خصوص عدم انکار پذیری دریافت و انتقال اطلاعات هویتی تبیین شده تا افراد با اطمینان خاطر بالا از این زیرساخت بهرمند شوند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا