صنعتصنعت، معدن، تجارت

بومی سازی تنها مربوط به قطعات نیست

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع بومی سازی تنها در بخش قطعات یا ماشین آلات نیست و حتی می تواند در بخش طراحی و مهندسی نیز مطرح شود.

به گزارش آرمان اقتصادی ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با موج در حاشیه نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید ، گفت: یکی از جنبه های ساخت داخل، بومی سازی است و در راستای نیاز مختلف شرکت ها مطرح می شود و این موضوع تنها در بخش قطعات یا ماشین آلات نیست و حتی می تواند در بخش طراحی و مهندسی نیز مطرح شود.

محسن صالحی نیا با بیان اینکه یک شرکت ممکن است برای طراحی یک قطع از یک شرکت کمک بگیرد و در تولید آن محصول از شرکت دیگر کمک بگیرد، افزود: این نمایشگاه بخش کوچکی از نیاز داخلی سازی را مطرح می کند و در تمام بخش ها می توان داخلی سازی را اجرا کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تاکید بر اینکه ساده ترین راه شرکت ها برای تامین نیازهای خود رفتن به سمت واردات است، تصریح کرد: حضور در نمایشگاه ساخت داخل روش جدید برای شرکت ها است تا با مذاکره و گفتگو بتوانند زمینه تامین نیازهای خود را برآورد کنند، به طور قطع شرکت های که رویکرد ملی دارند به سمت خرید محصولات داخلی می‌آیند.

صالحی نیا با تشریح سازوکار نمایشگاه برای تامین نیاز داخلی، گفت: در نمایشگاه یک شرکت قطع یا تجهیزات مورد نیاز خود را به نمایش می گذارد و شرکت سازنده ای ممکن است نمونه مشابه آن را به تازگی تولید کرده باشد و زمینه همکاری دو شرکت فراهم شود یا اینکه نمونه ای نزدیک به همان محصول را تولید کرده باشد و نیاز به تغییرات جزئی داشته باشد و امکان تولید آن محصول وجود داشته باشد و در نهایت اگر محصول جدیدی باشد شرکت سازنده پس از بررسی با ارائه پروپوزال یا پیش فاکتور می تواند مسیر تولید این محصول را در آن شرکت فراهم کند و از این طریق زمینه ساخت داخل آن را در کشور به وجود بیاورد.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا