ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تقویت زنجیره ارزش چاپگرهای زیستی با اتکا به توان داخلی

رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شکل‌گیری، تقویت و گسترش زنجیره ارزش کسب‌وکارهای چاپگرهای زیستی خبر داد و گفت: در این حوزه هر گونه آمادگی برای تعامل و همکاری با دیگر فعالان زنجیره ارزش این نوع چاپگرها را در کشور داریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی محمد سلطانی درباره فعالیت‌های این مرکز در حوزه توسعه فناوری چاپگرهای زیستی اظهار کرد: استفاده از تجربه فعالیت‌های انجام شده در این حوزه، شناسایی گروه‌های مجرب، شکل‌دهی شبکه بین رشته‌ای از متخصصان، توسعه بافت‌های استخوان، غضروف و پوست برنامه‌هایی است که این مرکز برای ارتقای این فناوری به طور مشخص در برنامه‌های سال خود قرار داده است.

به گفته وی، مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا شکل‌گیری، تقویت و گسترش زنجیره ارزش کسب‌وکارهای چاپگرهای زیستی را یکی از نقاط همگرایی محوری خود انتخاب کرده است و آمادگی کامل برای تعامل و همکاری با دیگر فعالان زنجیره ارزش این نوع چاپگرها را دارد. 

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: البته برای گسترش این فناوری مسابقه توسعه و تولید این نوع از بافت‌ها بر پایه فناوری چاپگرهای زیستی شهریور امسال برگزار می‌شود. همچنین در راستای تقویت و گسترش زنجیره ارزش چاپگرهای زیستی این مرکز در مرداد ماه امسال چالش‌های طراحی، توسعه و تولید جوهرهای زیستی را برگزار می‌کند.

سلطانی درباره اهمیت جوهرهای زیستی نیز گفت: جوهرهای زیستی به عنوان مواد مصرفی در فرایند چاپ بافت استفاده می‌شوند. وجود تنوع در زمینه این نوع جوهرها امکان توسعه و تولید بافت‌های زیستی را برای متخصصان و فعالان این حوزه فراهم کرده است. در حال حاضر از جوهرهای وارداتی در کشور استفاده می‌شود و دسترسی به جوهرهایی با ویژگی‌ها و مشخصات خاص محدود است. پس این اقدام می‌تواند گامی برای رفع نیازهای این حوزه با اتکا به نیروی خلاق داخل و رهایی از وابستگی‌ها باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا