امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

قاچاق دام زنده محدود است

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: هم اکنون قاچاق دام زنده به شکل محدود نه مثل سال های گذشته از مرزهای کشور در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی اصغر ملکی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: کشور در آستانه عید سعید قربان قرار دارد ودر این ایام مردم به دام سبک بیشتری نیاز است از اینرو می طلبد با همین مقدار قاچاق دام برخورد شود تا بازار با چالش های جدی مواجه نباشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر قاچاق دام زنده بسیار محدوده چرا رسانه ای شده است، اظهارداشت: این اطلاع رسانی به منظور پیشگیری از بروز مشکلات و چالش ها در بازار گوشت بوده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: بطور کلی هرچند اعداد و ارقام قاچاق دام زنده در شرایط حاضر خاص نیست اما با توجه به تبادل قیمت دلار و گستردگی مرزهای کشور این کار درحال انجام است.

وی افزود: قاچاق دام زنده بی تردید در بازار گوشت اثر گذار بوده و موجب افزایش قیمت ها می شود.

ملکی بیان داشت: وقتی چنین اتفاقی رخ می دهد دامدار روند فروش دام خود را متوقف به امید اینکه به قیمت های مناسب تری به بازار عرضه کند.

وی اضافه کرد: بدون شک با توقف فروش دام زنده از سوی دامداران بازار با کمبود دام مواجه و به تبع قیمت ها بصورت جهشی افزایش پیدا می کند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ادامه یادآورشد: مسئولان مربوطه باید شدت برخورد خود را با پدیده قاچاق دام زنده بیشتر کنند تا بازاردر آستانه ورود حجاج به کشور و عید قربان دچار چالش نباشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا