امور زیربناییراه و ساختمان

آغاز پروازهای مسافری فرودگاه پیام پس از ارزیابی سازمان هواپیمایی

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه پیام گفت: مقرر شد پس از ارزیابی نهایی سازمان هواپیمایی کشوری مجوز برای برقراری پرواز مسافری در فرودگاه پیام صادر شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،‌محمد اسلامی که امروز به همراه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز از فرودگاه پیام بازدید کرد، در جریان این بازدید اظهار داشت: مقرر شد مدیرعامل محترم فرودگاه پیام آخرین وضعیت این فرودگاه را نهایی و برای سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کند تا پس از ارزیابی نهایی جواز برای برقراری مجدد پروازهای مسافری  از فرودگاه پیام صادر شود.

وی محور دوم را انجام  بررسی های حقوقی و انجام اصلاحات عنوان کرد و گفت: اساسنامه در جلسات آینده هیأت دولت تعیین تکلیف می‌شود و با حضور وزیر ارتباطات به‌اصلاح اساسنامه می‌پردازیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در گام سوم با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شد برای برقراری پرواز توسط ایرلاین‌هایی که بر اساس ضوابط امکان پرواز از فرودگاه پیام را دارند، برنامه‌ریزی شود تا پروازهای مسافری از فرودگاه پیام بر اساس موازین و ضوابط  آغاز شود.

اسلامی افزود: به همت شرکت  فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مردم شریف ایران شاهد بهره‌برداری از رادار پروازی در کوشک‌بزم بودند. این رادار با برد و قدرتی که دارد پروازها را از روی باند فرودگاه‌های منطقه تهران تشخیص داده، مانیتور و مراقبت می‌کند؛ بنابراین ضریب ایمنی پروازها هم در سطوح پروازی و هم در لایه‌های مختلف پرواز منطقه تهران و پایتخت را پوشش خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل نزدیک بودن باند پروازی پایگاه فتح و فرودگاه پیام، از سپاه پاسداران در خواست شده است، اقدامات ایمن‌سازی خاصی برای جلوگیری از تداخل انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: امیدواریم با تکمیل اقدامات حوزه ایمنی و بهره‌برداری از فرودگاه پیام به عنوان یک ثروت ملی سهم بیش‌تری در کارگو داشته باشیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا