بورسبورس اوراق

دفاع تمام‌قد هلدینگ خلیج‌ فارس از تازه وارد بورسی/ خاطره خوش پارس در نوری تکرار می‌شود

درحالی تقسیم سود بیش از انتظار هیات مدیره پتروشیمی نوری در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت، رضایت بیش از پیش سهامداران را فراهم کرد که بازارگردان این سهم نسبت به بازگشایی مثبت نماد این شرکت در روزهای آینده ابراز امیدواری نمود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اولین مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی نوری پس از ورود به بورس با تقسیم حداکثری سود، خاطره خوشی را برای سهامداران حقیقی این سهم برجای گذاشت. گفتنی است سهامدارانی که از روز عرضه اولیه تا کنون سهامدار پتروشیمی نوری بوده اند بالغ بر ۴۰ درصد سود از محل افزایش قیمت سهم و تقسیم سود نقدی، عایدشان شده است. اما نکته‌ای که ممکن است برای بسیاری از سهامداران حائز اهمیت باشد، روند قیمتی سهم در روز بازگشایی است.

سودآوری نوری تکرارپذیر است

در این رابطه جواد عشقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد و بازارگردان پتروشیمی نوری در بورس، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: در حالی فصل برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی در تیرماه به پایان رسید که ما شاهد میزبانی هرچه باشکوه‌تر زیرمجموعه‌های ارزشمند هلدینگ خلیج فارس از سهامدارنشان بودیم. وی در ادامه با اشاره به تقسیم سود فراتر از انتظار سهامداران در مجمع پتروشیمی نوری، بیان داشت: همانطور که صورت‌های مالی این شرکت بزرگ پتروشیمی نشان می‌دهد، سود خالص این مجموعه در سال مالی منتهی به اسفند ۹۷  از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده، یعنی بخش قابل توجهی از این سود نشات گرفته از درآمدهای عملیاتی و تولید و فروش است. از این با اطمینان می‌توان گفت که سهامداران پتروشیمی نوری در سال ۹۸ نیز سود مطلوبی از این سهم بهره‌مند خواهند شد.

گفتنی است؛ در مجمع روز گذشته پتروشیمی نوری، توقع سهامداران به تقسیم ۹۰ درصدی سود به میزان ۶۳۵ تومان بود که با پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر تقسیم ۹۲ درصدی، سهامداران از این موضوع استقبال کرده و در نهایت با تقسیم ۶۵۰ تومانی سود به ازای هر سهم، خاطره خوشی از اولین مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی نوری در اذهان به جا ماند.

خاطره خوش پارس در نوری تکرار می شود

این مدیر با سابقه بورسی ضمن اشاره به بازگشایی مثبت سهام پتروشیمی پارس در روز یکشنبه پس از برگزاری مجمع، گفت: همانطور که شاهد بودید نماد پتروشیمی پارس در محدوده مثبت ۵ درصد پس از مجمع باز شد که این روند مثبت در روز بعد هم ادامه یافت و مجموعا این سهام با رشد ۱۰ درصدی در دو روز کاری روبرو شد. وی در ادامه افزود: ما امیدواریم این روند صعودی بازگشایی قیمت سهام پتروشیمی‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌ فارس در نماد تازه وارد پتروشیمی نوری نیز اتفاق بی‌افتد.

رکوردهایی که در نوری جابجا شد

مدیرعامل سرمایه گذاری مدبران اقتصاد همچنین به رکوردهایی که در عرضه اولیه نوری جابجا شد اشاره کرد و گفت: یکی از نکات منحصر به فرد این عرضه، مشارکت بیش از انتظار سهامداران حقیقی و به ویژه سهامدارانی که برای اولین بار با نوری به بورس وارد شدند، بود. وی افزود: خوشبختانه رشد مطلوب قیمت این سهم از روز عرضه یعنی ۳۱۲۵ تومان تا روز قبل از مجمع یعنی ۳۸۰۰ تومان، سود ۲۰ درصدی را نصیب سهامدارانش کرد که نشان از ارزندگی سهام شرکت پتروشیمی نوری دارد.

نوری ۱۰ هزار میلیارد تومان به ارزش بورس افزود

عشقی نژاد گریزی هم به تامین مالی صورت پذیرفته از عرضه نوری در بورس زد و گفت: باید توجه داشت که با ورود سهام این شرکت در بورس، ۱۰ هزار میلیارد تومان به ارزش بورس تهران اضافه کرد. البته ورود نوری به بورس، ارزش خالص دارایی های هلدینگ خلیج فارس را نیز به شدت تحت تاثیر مثبت قرار داد.

شفافیت و حفظ منافع سهامداران خرد از اولویت های هلدینگ خلیج فارس است

وی در پایان به یکی از مهم ترین خصایص زیرمجموعه های هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت: ویژگی مهم مجموعه هلدینگ خلیج فارس و شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ، شفافیت به معنای واقعی کلمه است. نکته دیگر اینکه در هلدینگ خلیج فارس، سهامدار حقوقی تمام تلاشش را در جهت حفظ منافع سهامدار حقیقی و خرد می نماید و تصمیماتی که در تمام هیات مدیره‌های مجموعه هلدینگ خلیج فارس گرفته می شود، همواره منافع سهامدار حقیقی در اولویت است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا