ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نماینده مشهد از پاسخ‌های وزیر ارتباطات در جلسه کمیسیون امنیت ملی قانع شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون وزیر ارتباطات به این موضوع اشاره‌ای داشت که فروش فیلتر شکن در کشور جرم نیست. موضوعی که باید در مرکز ملی فضای مجازی حل و فصل شود. چون افرادی که فیلترشکن می‌فروشند از زیرساخت‌های همین کشور هم استفاده می‌کنند و هیچ اتفاقی برای آنها نمی‌افتد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید حسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی گفت:‌ این جلسه با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات برای پاسخ به سوال پژمان فر نماینده مشهد برگزار شد.

درباره علت عدم انجام وظیفه وزارت ارتباطات در احراز هویت افراد در اینترنت ساماندهی وی پی ان و فیلترشکن‌ها و قطع سیم‌کارت‌های مجهول وزارت ارتباطات بود که وزیر در توضیح اشاره‌ای داشت که حاکمیت بر فضای مجازی باید بیشتر باشد تا فضای امن به وجود آید.

همچنین بخوانید

وی افزود: وزیر ارتباطات همچنین این توضیح را داشت که ما به حاکمیت در فضای مجازی اعتقاد داریم ولی قانون این وظیفه را به عهده ما نگذاشته است. به همین دلیل وقتی سایتی بسته می‌شود مردم سراغ فیلترشکن‌ها می‌روند یا اینکه وقتی به دلیل تحریم برخی سایت‌ها به ما خدمات نمی‌دهند و افرادی به آن نیاز دارند از فیلترشکن استفاده می‌کنند. معتقدیم که باید تقاضاها را مدیریت کرد زیرا نمی‌توان همه سایت‌ها را بست.

وی اضافه کرد: وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد کسانی که فیلترشکن می‌فروشند هیچ اتفاقی برای آنها پیش نمی‌آید چون طبق قانون فروش فیلترشکن جرم نیست. آنها از زیرساخت‌های همین کشور هم استفاده می‌کنند. باید این موضوع در مرکز ملی فضای مجازی حل و فصل شود.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: آقای آذری جهرمی به این موضوع هم اشاره داشت که قبلا سیم‌کارت‌های مجعول بسیار زیاد بود. ما ۱۷ میلیون سیم‌کارت مجعول را قطع کردیم. اکنون فروش سیم‌کارت‌ها کاملا قانونی شد؛ البته وجود سیم‌کارت جعلی را رد نمی‌کنیم که یکی از عوامل آن خرید توسط اتباع خارجی است.

به گفته نقوی حسینی، بعد از توضیحات وزیر پژمان‌فر اعلام کرد که از پاسخ‌ها قانع شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا