بین الملل

دولت ترامپ به دنبال حذف ۳.۱ میلیون نفر از برنامه مکمل غذایی است

دولت ترامپ قرار است طرحی را پیشنهاد دهد که برنامه ارائه مکمل غذایی را محدودتر خواهد کرد و در صورت تبدیل به قانون، ۳.۱ میلیون نفر از این برنامه حذف می‌شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، مقامات وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کردند دولت ترامپ طرحی را پیشنهاد می‌دهد که برنامه ارائه مکمل غذایی را محدودتر خواهد کرد و در صورت تبدیل به قانون، ۳.۱ میلیون نفر از این برنامه حذف می‌شوند.

در حال حاضر ۴۳ ایالت آمریکا به شهروندان اجازه می‌دهند در صورتی که عضو برنامه کمک به خانواده‌های نیازمند، به نام تنف، باشند، از طریق برنامه کمک به تأمین مکمل غذایی، که به نام اسنپ شناخته می‌شود، به طور خودکار واحد شرایط دریافت مکمل‌های غذایی شوند.

اما حالا وزارت کشاورزی آمریکا می‌خواهد افرادی را که از مزایای برنامه تنف استفاده می‌کنند تحت بررسی قرار دهد تا با بازرسی میزان درآمدها و دارایی‌های آنها مشخص کند که آیا واجد شرایط دریافت مکمل‌های غذایی مجانی از برنامه اسنپ هستند، یا خیر.

مقامات وزارت کشاورزی آمریکا می‌گویند این طرح در صورت اجرایی شدن، می‌تواند با حذف افراد زیادی از برنامه اسنپ، سالانه ۲.۵ میلیارد دلار برای دولت فدرال صرفه‌جویی به همراه داشته باشد.

رئیس‌جمهور ترامپ معتقد است با توجه به اقتصاد قدرتمند و نرخ پایین بیکاری، بسیاری از آمریکایی‌هایی که در حال حاضر از اسنپ استفاده می‌کنند، به آن نیازی ندارند و باید از این برنامه حذف شوند تا ۱۵ میلیارد دلار برای مالیات‌دهندگان صرفه‌جویی شود.

در حال حاضر برنامه اسنپ برای ۴۰ میلیون آمریکایی یا حدود ۱۲ درصد کل جمعیت این کشور، غذای رایگان ارائه می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا