انرژی

۳ برابر شدن جریان ورودی آب به سدهای کشور

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با توجه به بارندگی‌های امسال جریان ورودی به سدهای کشور حدود سه برابر بوده است و در استان کرمان این جریان ورودی به حدود ۲.۵ برابر رسیده است که جای خوشحالی دارد اما همچنان از موقعیت خروج بحران فاصله داریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حاج رسولیها پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به وقوع بارندگی های انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری گفت: در سال گذشته در استان کرمان به میزان یک سوم دوران بلند مدت خود شاهد بارندگی بودیم؛ به‌طوری‌که در سال گذشته ۵۳ میلیمتر بارندگی در استان کرمان گزارش شد اما تا به امروز و در سال جاری حدود ۱۷۳ میلیمتر میزان بارندگی‌های استان کرمان بوده است.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: در برخی مناطق کشور همچون استان کرمان، جریان‌ آب های سطحی محدود است و این مهم باعث شده که فشار زیادی به آب‌های زیرزمینی وارد شود و همین امر باعث شده استان کرمان جزء سه استان کشور با کسری مخزن آب، باشد.

همچنین بخوانید

وی از توقف طرح انتقال آب از سد صفارود به شهر کرمان خبر داد و گفت: باید به صورت یکپارچه مساله کمبود آب را حل کنیم و باید در همین راستا نیز از همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کنیم زیرا حل مشکل آب شرب استان کرمان سبب خواهد شد ۹۰ درصد مشکلات ما در استان کرمان حل شود.

او با اشاره به فناوری‌های نوین و دولت الکترونیک و بحث راه‌اندازی سامانه ساما اظهار کرد: در دهه ۸۰ رایگان کردن آب باعث گسستگی آب و بروز مشکلاتی شد که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران به یکی از طرح های مهم استان کرمان در راستای تامین آب شهرهای شمالی استان اشاره کرد و گفت: بحث ساخت سد قدرونی که در فاصله ۱۳۵ کیلومتری شمال شهر کرمان به منظور تامین آب شرب شهرستان های راور و زرند در دست اقدام است باید سریعتر انجام شود تا بتوانیم از آب زمستان امسال برای آبگیری سد استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا